וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל נשאר במשפחה, גם הגדוד

יהושע בריינר

18.2.2009 / 15:57

סג"מ עודד גרינפלד משרת בגדוד "ניצן" של מודיעין שדה, שנקרא על שם אמו - מחווה רומנטית של האב, ממקימי הגדוד

הכירו את החייל היחיד שעוזב את הבית ומתייצב מדי שבוע בגדוד של אמא שלו. סגן משנה עודד גרינפלד סיים השבוע קורס קצינים, בדרך להיות מפקד צוות בגדוד "ניצן" (חיל מודיעין שדה). איך זה קשור לאמא שלו? הכירו גם את ניצן גרינפלד, אמא של עודד, שאביו, ממקימי חיל מודיעין שדה, החליט לקרוא לגדוד על שם אשתו כמחווה רומנטית. השבוע התייצבה המשפחה הגאה בבית הספר לקצינים בה"ד 1 הסמוך למצפה רמון, כדי לראות איך המעגל נסגר.

"לפני 17 שנים הייתי ממקימי הגדוד הראשון של מודיעין שדה", מספר האב, אל"מ (במיל') יוסי גרינפלד. "כל הליך ההקמה היה אצלנו בחצר. אספנו מפה ומשם קצינים והקמנו יחידה קטנה, שאז נחשבה למסווגת. כל הדיונים הראשוניים היו אצלנו בסלון, במטבח, ומי שהגישה את הכיבוד היתה אשתי. החלטנו לקרוא לגדוד "ניצן", על שם אשתי, בגלל ההשקעה הרבה. גם היא לא לקחה את זה ברצינות. אם לומר את האמת, לא חשבתי שזה יתפוס, אבל איכשהו במהלך השנים היחידה גדלה והפכה כבר לגדוד, והשם נשאר".

"זו היתה מחווה רומנטית ותמימה של יוסי", מספרת ניצן, "זה היה ביטוי של אהבה, אבל בטח לא תיארנו לעצמנו שזה יהפוך להיות משהו כל כך גדול ושגדוד שהתחיל אצלי במטבח, יגיע בסופו של דבר לסדר גודל כזה".

"קוראים לי הבן של"

הבן עודד התגייס דווקא למודיעין שדה, ומהר מאוד מצא את עצמו משרת בגדוד המשפחתי. "היו קוראים לי הבן של, וזה היה די מוזר לראות את החולצות של הגדוד מכוסות בשם של אמא שלי", מספר הקצין הצעיר, "אני דווקא לא אוהב שמפרסמים את זה בגדוד, כי לפעמים זה גורר תגובות לא כל כך חיוביות. יש גדודים עם שמות מפוצצים כמו דרקון או צפע, אבל אני חושב שזה שם נהדר לגדוד. הוא נותן משהו אנושי ומזכיר שבסופו של דבר מאחורי החיילים יש גם משפחה".

עכשיו, כשגם הבן ממשיך את המסורת, רוצה האב לשמור על הגחלת. "אני עוושה את זה בשקט", הוא מודה, "אבל בסופו של דבר אני שמח שהוא ממשיך את העסק המשפחתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully