וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכון על ישו הקפיץ את ערביי ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.2.2009 / 13:36

הקהילה הנוצרית בארץ זועמת על ערוץ 10 ששידר מערכון שלעג לישו בתכניתו של ליאור שליין. המחאה הגיעה לרשות השניה ולפייסבוק

הקהילה הנוצרית בארץ זועמת על ערוץ 10 ועל מגיש תוכנית הלילה של הערוץ, ליאור שליין, משום שלעג לישו ולמריה באחד המערכונים בתוכניתו ו"הציג אותם באור משפיל ופוגע". המחאה נגד התוכנית, שהחלה בימים האחרונים, הולכת ומתגברת. מאות גולשים הצטרפו לקבוצות ברשת החברתית באינטרנט "פייסבוק" הקוראות להחרים את תוכניתו של שליין בערוץ 10. בנוסף, אנשי דת בכירים יתכנסו היום בנצרת כדי לדון בצעדים שבהם ינקטו נגד הערוץ ונגד שליין.

קצפם של הנוצרים יצא לאחר שהמערכון, שמטרתו היתה "להכחיש את הנצרות", הציג את ישו כאדם שמן שהתמכר ללחם הקודש ושמעולם לא הלך על המים. "עבורו כל סעודה היתה הסעודה האחרונה", נאמר במערכון. "ישו תמיד אמר ש'מיום ראשון דיאטה'. זו גם הסיבה שימי ראשון כל כך קדושים לנוצרים". מערכון אחר לועג למריה וטוען שהיא לא היתה בתולה.

מארגני קבוצת הפייסבוק טוענים כי מדובר בסרטונים "מגוחכים, מגעילים ומקוממים" וכי ערוץ 10 "נותן יד לגזענות בכך שהוא מסכים לשדר את התכנים הללו, שפוגעים בכבוד האדם בכלל ובכבוד הדת בפרט". בקהילה הנוצרית כבר פנו בתלונות לערוץ 10 ולרשות השנייה ובכירים בקהילה אף דורשים משליין ומערוץ 10 להתנצל על הפגיעה בנצרות.

אתמול שיגר ליאור שליין מכתב לעו"ד סעיד חדאד, שפנה אליו למחרת השידור. "אני מבקש להביע את התנצלותי הכנה בפני כל מי שנפגע משידור שני הקטעים בתכניתי השבוע, שנגעו במסורת הנוצרית", כתב שליין. "לא לי, ולא לאיש מהצוות, היתה כוונה לפגוע ברגשות הציבור הנוצרי בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully