וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירשזון על דוכן העדים: "חטאתי, פשעתי"

נתיב נחמני

18.2.2009 / 10:24

ביום החמישי של עדותו בביהמ"ש אמר שר האוצר לשעבר: "הלא אם היה הסדר תשלומים מסודר, הרי שלא היינו עומדים פה, נכון?"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: ענת ברק)

שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון העיד היום (רביעי) בפעם החמישית בבית המשפט המחוזי בתל אביב והודה בחלק מהמעשים שמיוחסים לו. לאחר שהתובע אלי שוורץ שאל אותו האם הוא קיבל כספים במזומן בתור הסדר פיצויים, אמר הירשזון: "הלא אם היה הסדר תשלומים מסודר, הרי שלא היינו עומדים פה, נכון?" בהמשך הוא פנה לשופטת ואמר לה "חטאתי פשעתי". דומה, כי השר לשעבר, הנאשם בין השאר בגניבה, מעילה והפרת אמונים, התכוון להמשיך בדבריו, אולם נמנע מלעשות כן.

קודם לכן אמר התובע להירשזון: "שנינו יודעים שלא דיברת אמת במשטרה, ואנחנו מכירים את מידת היכולת שלך למסור גרסה שקרית". הוא גם שאל את השר לשעבר על העימות בינו לבין חברו לשעבר יצחק רוסו, ששימש כמנכ"ל הסתדרות העובדים והורשע בגניבה ובסיוע לגניבה במסגרת עסקת טיעון.

"אמרת על רוסו שהוא חבר שלי לשעבר", אמר הירשזון. "למה שלא תמשיך ותוסיף שהוא שונא שלי? אני יודע שהוא רודף אחריי ומשמיץ אותי באס.אם.אסים. בין כל העובדים, כל יום אחרי שיש איזו כתבה עליי. ואני בעימות יושב שם באותו הזמן, מתעב את האיש הזה שלא יכול להסתכל לי בעניים. ידעתי שהוא יפיל עליי את כל המעילה, ובשביל להגן על עצמי החלטתי שאני מתכחש לכל אגורה שקיבלתי במזמן". "הייתי במצב קשה במשטרה", הוסיף הירשזון. "ראיתי שכל העולם נופל עליי. יכול להיות שהתבלבלתי. לא רציתי שיפילו עליי את כל הפרשה".

התובע גם שאל את הירשזון מדוע לא טען בשנת 2000 בפני דירקטוריון החברה, כי הכספים שהוא קיבל הם בעצם תשלום על חשבון הפנסיה. על כך אמר השר לשעבר: "בסופו של דבר, גם אני שואל את עצמי את זה. לצערי הרב, לקחתי את העצה שניתנה לי והלכתי עם זה. אם הייתי הולך לדירקטוריו, זה היה מגיע לוועדת האתיקה, ואני לא יודע איך הם היו רואים את זה. לא עשיתי את זה, והלכתי על הדרך הקלה שהיתה נוראית". "אבל כל אגורה שקיבלתי", הדגיש הירשזון, "הגיעה לי. בכל חשבון שתעשו בנושא הפיצויים והפנסיה, תראו שמגיע לי יותר. כל אחד קיבל חבילת פרישה הרבה יותר גדולה".

על עובדיה כהן, לשעבר מנהל אגף הכספים בהסתדרות העובדים הלאומית שנדון לארבע שנים ושמונה חודשי מאסר, אמר הירשזון: "עובדיה הבין שאם הוא ייתן את הראש שלי, הוא ייצא מהסיפור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully