וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בעיריית ב"ש חשודים בקבלת שוחד

רמי שני

18.2.2009 / 10:34

המשטרה עצרה מספר בכירים ועובד בפיקוד העורף בחשד שנתנו אישורי פעילות לבעלי עסקים באזור תמורת טובות הנאה

המשטרה עצרה השבוע בכירים בעיריית באר שבע ובפיקוד העורף בחשד למתן אישורי פעילות לבעלי עסקים תמורת טובות הנאה. בין העצורים: מהנדס (אזרח עובד צה"ל) בפיקוד העורף דוד גולדשטיין, ראש מחלקת פיקוח ובנייה באגף מהנדס העיר דימטרי רבינוביץ' ובכירה נוספת במחלקה, זהבה אביטן (56), שעובדת בעירייה כבר 35 שנים. אתמול הוארך מעצרה בשבוע. זאת לאחר שגם מעצרו של רבינוביץ' הוארך בשבעה ימים. גולדשטיין שוחרר בתנאים מגבילים, אך נמצא בתנאי חקירה.

הבוקר עצרה המשטרה שני אנשים נוספים בחשד להשתייכות לרשת: אלרן אביטן ובועז אדרי. אלרן אביטן הוא בנה של זהבה אביטן ממחלקת פיקוח ובנייה בעיריית באר שבע. בימים הקרובים צפויים מעצרים נוספים. בין החשדות שהמשטרה בודקת: הפרת אמונים, מרמה, קבלת דבר במרמה, קשירת קשר לביצוע פשע ואף חשד לקבלת שוחד.

ממצאי החקירה של יחידת חקירות ההונאה במחוז הדרומי העלו חשדות, לפיהם סיפקה הרשת אישורים שונים לבעלי עסקים, בהם אישורי תפעול במהלך "שעת חירום", אישורים לאכלוס מבני מסחר ותעשייה ותפעולם ועוד. החקירה נפתחה בעקבות תלונה שהוגשה נגד אולם אירועים בעיר, לפיה הוא קיים פעילות ללא אישורים מתאימים. בעלי האולם, הכחישו שהם פעלו בניגוד לנהלים. החשד למתן האישורים נפל אז על איש פיקוד העורף, דוד גולדשטיין. יחידת חקירות ההונאה ביצעה חקירה סמויה, בשיתוף יחידת החקירות של המשטרה הצבאית.

לפי החשד, קיבלו ממנו בעלי האולם אישור פעילות, למרות שורה של סעיפים מגבילים בהם הוא לא עמד, בהם סעיפים של ביטחון ובטיחות הנוכחים בעת אירועים המוניים. דובר צה"ל מסר בתגובה, שהעניין נמצא בחקירה, ובסיומה יועברו ממצאיה לבדיקה וקבלה של חוות דעת הפרקליט הצבאי הראשי. בדיון הארכת המעצר של אביטן שנערך אתמול, הציגו חוקרי יחידת חקירות ההונאה ממצאים, לפיהם היא קיצרה תהליכים באופן משמעותי, למילוי טופס אכלוס (טופס 4). אביטן משמשת כמנהלת ביחידת הרישוי של אגף ההנדסה בעיריית באר שבע. על פי הממצאים, הזמן הדרוש למילוי טופס כזה, כולל הדיון באישורו הוא כחצי שנה עד 9 חודשים: "יש בידינו ראיות לכך, שלפחות במקרה אחד היא קיצרה את ההליכים ליום אחד בלבד" טענו החוקרים.

עורך הדין של אביטן, נעם אליגון, הציע סברה, לפיה מדובר דווקא בהליך נכון. "מדובר בעובדת שפעלה לייעל תהליכים", הוא אמר. שופט המעצרים, נשיא בית משפט השלום בבאר שבע, השופט משה מכליס, השיב לו במילים: "אל תנסה להיכנס לפינה הזאת". בטיעונים לדחיית המעצר, אמר עו"ד אליגון, שאביטן מכחישה את החשדות כלפיה: "לדעתה, היא לא סטתה כלל מדרך הישר ופעלה בכל המקרים על פי הנהלים". אולם השופט הצביע על ראיות הנמצאות בדו"ח החסוי, שאותו הגישו החוקרים לצורך הארכת המעצר. "הגעתי למסקנה שיש בראיות אלו תשתית לבסס את החשדות כלפיה", הוא אמר והורה על הארכת המעצר עד ליום שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully