וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוביו של שליט: "לא נוותר על אף אסיר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.2.2009 / 9:13

המחזיקים בחייל החטוף מתעקשים כי על ישראל לשחרר את כל האסירים, כולל את רוצחי השר זאבי. חמאס מעריך: ישראל תאשר הרגיעה

שוביו של גלעד שליט מתעקשים לשחרר במסגרת עסקה את מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת ואת ארבעת רוצחיו של השר לשעבר רחבעם זאבי. לפי דיווח בעיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, מפי מקורות פלסטינים, רק באחרונה הוכנסו הארבעה לרשימת האסירים שדורש חמאס לשחרר וזאת בניגוד לסעדאת שנמצא ברשימה מאז תחילת המגעים.

מקורות בחמאס העריכו כי ישראל צפויה להגמיש את עמדותיה בנוגע לשחרור אסירים פלסטינים עם דם על הידיים במסגרת עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. המקורות גילו לעיתון עוד כי "שחרורו של בכיר פתח מרוואן ברגותי הפך לעובדה מוגמרת. שחרורו הוא שאלה של זמן לאחר שישראל הודיעה כי אין לה התנגדות לשחררו במסגרת העסקה".

מקורות בחמאס ובשאר הפלגים הפלסטינים העריכו עוד כי שרי הקבינט הישראלי יאשרו את הסכם הרגיעה וכי הוא צפוי להתחיל במוצאי שבת בשעה 23:00 בלילה. ההסכם אמור לכלול סעיף במסגרתו ישראל תפסיק את מתקפותיה ברצועת עזה והפלסטינים יפסיקו את ירי הרקטות למשך שנה וחצי וסעיף נוסף במסגרתו ייפתחו כל המעברים לרצועה.

"סחיטה מדינית של ישראל"

בכיר חמאס ברצועה, מחמוד א-זהאר, אמר כי נמשכים המאמצים המצריים לגיבוש הסכמים עם ישראל. "אנו בחמאס הסכמנו לרגיעה והודענו על כך למצרים. אולם עכשיו הופתענו לאחר שאולמרט הודיע שהוא רוצה לגבש את עסקת שליט לפני כן. אין לנו התנגדות לכך אולם על ישראל להיענות לדרישותינו".

לדברי א-זהאר, ישראל נושאת באחריות להכשלת המאמצים המצרים לגיבוש הסכם רגיעה. "מדובר בסחיטה מדינית ובניסיון להגיע לרמה הגבוהה ביותר של ויתורים פלסטינים בנושא הרגיעה ועסקת שליט. לא ניכנע להם. אנחנו דבקים בעמדתנו בנושאים אלו".

הקבינט המדיני-ביטחוני דן הבוקר במתווה לשחרור גלעד שליט. השרים יתבקשו להחליט האם לכרוך את סוגיית פתיחת המעברים לרצועת עזה והסכם הרגיעה עם חמאס בשחרורו של שליט. בנוסף, יתבקשו חברי הקבינט, להכריע אם לשחרר אסירים פלסטינים עם דם על הידיים בתמורה להחזרת שליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully