וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר המים: האוצר נגד הרשויות המקומיות

אייל דץ

18.2.2009 / 5:53

לקראת עדותו של בכיר באגף התקציבים בפני ועדת החקירה מאשימים באוצר: ניהול כושל של משק המים העירוני הביא למשבר המים

ועדת החקירה הממלכתית לניהול משק המים ממשיכה לחקור את הנסיבות שהביאו למשבר המים בישראל. היום (רביעי) יעידו בפני הועדה רכז מים באגף התקציבים ומנהלת תחום תוכניות מתאר ארציות במשרד הפנים.

בנייר העמדה ששלח אגף התקציבים במשרד האוצר לוועדת החקירה הממלכתית לניהול משק המים, מאשים האגף כי "ניהול משק המים בישראל במשך השנים, היה ניהול לא כלכלי. צריכת המים לא התנהלה על בסיס עלות המים ויצרה שימוש מעוות במוצר הנמצא במחסור".

לדברי אגף התקציבים "אחת הסיבות המרכזיות למשבר הנוכחי היא ניהול כושל של משק המים העירוני. לטענתם, "ניהול משק המים העירוני בוצע על ידי הרשויות המקומיות . מצב זה הביא לשימוש מעוות במוצר ברשויות וכן לחוסר משמעותי בהשקעה בתשתיות. רשויות מקומיות קונות את המים מחברת מקורות ומוכרות לאזרחים בתעריף שונה."

שימוש מעוות ובזבוז מים

אגף התקציבים מאשים את הרשויות המקומיות כי לא ראו לנגד עיניהן את עלות המים הריאלית אלא את עלות רכישתם ממקורות בלבד, דבר שיצר לטענתם, "שימוש מעוות ובזבוז מים ולא שיקף את עלות המים האמיתית לשימושי הרשות. כמו כן, הכנסות משק המים העירוני, שנוהלו על ידי הרשות והיו צריכות לשמש להשקעה במשק המים, הופנו לשימושים אחרים. חוסר השקעה בתשתית הביא לפחת מים גבוה, זיהום מקורות מים במי ביוב ואיבוד עשרות מיליוני קוב בשנה למשק המים".

ועדת החקירה הממלכתית הוקמה בעקבות החלטת הוועדה לביקורת המדינה בראשותו של ח"כ זבולון אורלב, לבדוק את הכשלים שהובילו למשבר המים בו מצויה מדינת ישראל. בין היתר הונחתה הוועדה לבחון את תפקוד משרדי הממשלה השונים, רשות המים ולהצביע על שגיאות וכשלים במסקנות סופיות, כמו- כן אמורה הוועדה להמליץ על פעולות וצעדי חרום שיש לנקוט, לרבות תיקוני חקיקה.

ראוי לציין כי זו פעם ראשונה שבה ועדת חקירה ממלכתית חוקרת את תפקוד משק המים. הנושא נבחן לפני כארבע שנים על ידי ועדת חקירה פרלמנטרית בראשותו של ח"כ לשעבר דוד מגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully