וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה החליט: 17 אלף חיילים לאפגניסטן

18.2.2009 / 7:00

במקביל להגדלת מספר החיילים באפגניסטן ביותר מ-40%, יצומצמו כוחות ארה”ב בעירק. אובמה: ”לא ניתן לפתור את המשבר בכוח בלבד”

נשיא ארה"ב ברק אובמה קיבל את החלטתו הראשונה כמפקד העליון של הצבא, כשהורה להעביר 17 אלף חיילים אמריקאים נוספים לאפגניסטן, כדי לנסות ולהתמודד עם המשבר הביטחוני החמור במדינה. כך הודיע הלילה (רביעי) הבית הלבן. החיילים החדשים יוצבו בדרום אפגניסטן, שם נאבקים ארה"ב וכוחות נאט"ו נגד מעוזים של הטליבן.

בכירים בוושינגטון טוענים כי ארה"ב ובעלות בריתה לא מצליחות לנצח באפגניסטן, שבע שנים לאחר הפלישה למדינה והפלת משטר הטליבן. העברת החיילים הנוספים תגדיל את מספר החיילים שכבר מוצבים במדינה ביותר מ-40%.

בהודעה שפרסם אובמה נאמר: "העברת החיילים נחוצה לייצוב המצב המתדרדר באפגניסטן, שלא קיבל את תשומת הלב האסטרטגית המספיקה. הכוונה ומשאבים נוספים נחוצים בדחיפות".

אך בראיון שהעניק לרשת CBS הוסיף אובמה, כי "אני משוכנע לחלוטין שלא ניתן לפתור את בעיית אפגניסטן, שכוללת את הטליבן והקיצונים באזור, רק באמצעות שימוש בכוח צבאי. יהיה עלינו להשתמש בדיפלומטיה".

השלב הבא: צמצום הכוח בעירק

אובמה יקבל גם החלטה לגבי צמצום הכוחות הצבאיים בעירק תוך מספר שבועות. הנשיא האמריקאי התחייב להוציא את הכוחות מעירק תוך 16 חודשים, תוך העברת אלפים מהחיילים לשטח אפגניסטן, כחלק ממלחמתו בטרור. "אנחנו עובדים בצורה אגרסיבית בעניין עירק ובכוונתו להגיע להחלטות שיקדמו את צמצום הכוחות במדינה לא תוך מספר ימים אך גם לא חודשים, אלא מספר שבועות" כך אמר מקור מדיני בכיר.

הבחירות המוניציפאליות בעירק נערכו לפני כשבועיים ללא אירועים מיוחדים, סימן אפשרי בעייני אופטימסטים לעלייתה של המדינה הקרועה מסכסוכים פנימיים על דרך המלך למנהל תקין. אנשים פסימים יותר, לעומת זאת, יוכלו להצביע על העובדה שעדיין היו צריכים לערוך את הבחירות מאחורי גדרות תיל ושמירה חמושה.

שליח האו"ם לעירק בעבר, האנס פון שפונק אמר כי "פחד, הרתעה והדחתם של ארבעה מושלים עד כה, הם סימנים בולטים לכך שהדרך לנורמליזציה של המדינה עוד לא הגיעה לסופה". אנליסטים משערים כי המבחן הסופי יהיה העברת השלטון לידי המפלגות המנצחות ומידת שיתוף הפעולה של המפסידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully