וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמוקרטיה נוסח אירן: איומים על חיי חתאמי

טלי גולדשטין

17.2.2009 / 20:06

עיתון אירני: "המתמודד לנשיאות המדינה מול אחמדינג'ד מסתכן בהתנקשות בחייו, בדומה לבנזיר בוטו, אם לא יפרוש מהמירוץ"

העיתון הממלכתי המשפיע ביותר באירן הזהיר כי מוחמד חתאמי, הנשיא לשעבר ומועמד לנשיאות בבחירות הקרבות, מסתכן בגורל הדומה לזה של מנהיגת האופוזיציה הפקיסטנית בנזיר בוטו. זאת אם יתעקש להישאר במירוץ לנשיאות.

לפי דיווח ה"גרדיאן" הבריטי, האזהרה שפרסם העיתון "קייהאן" – הידוע בתמיכתו בנשיא המכהן – נתפסת באירן כאיום מרומז המגיע מצד תומכיו המושבעים של מחמוד אחמדינג'ד, המוכנים לעשות כל שביכולתם כדי למנוע את ניצחונו של חתאמי ביוני.

חתאמי, שכיהן כנשיא אירן בין 1997-2005, הכריז על כוונתו להתמודד בבחירות לנשיאות בשבוע שעבר. לטענת פרשנים, אם ייבחר, חתאמי יקל על ההגבלות הדתיות הרבות ויהיה פתוח יותר לניסיונות ארצות הברית להידבר עם אירן, כפי שהתחייב ברק אובמה.

במאמר מערכת שכתב העורך הראשי של "קייהאן", רמז העיתון כי מטרת חתאמי היא לשרת את האינטרסים של המערב על ידי "שינוי" המערכת התיאוקרטית המונהגת במדינה. במאמר הושווה חתאמי לבנזיר בוטו, מנהיגת האופוזיציה הפרו-מערבית בפקיסטן שאיבדה את חייה ב-2007 בהתנקשות במהלך עצרת בחירות. לפי העיתון האירני, ארה"ב היתה זו שהורתה על ההתקשות בבוטו.

"בפקיסטן, האמריקאים ניסו בתחילה להעלות את בנזיר בוטו לשלטון באמצעות תעמולה ודיפלומטיה ולשלוט במדינה דרכה. אך הם אימצו שיטה שונה לגמרי לאחר שהבינו כי מפלגתה אינה מסוגלת לנצח בבחירות", נכתב במאמר.

תומכי חתאמי גינו את המאמר כניסיון להפחיד את הפוליטיקאי ולגרום לו לסגת מהמירוץ. העיתון, המתנגד לחתאמי, נתפס כשופר לעמדת המנהיג הרוחני רב ההשפעה חמינאי, התומך מפורשות באחמדניג'ד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully