וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אווס בדרך לביסוס המהפכה הסוציאליסטית

טלי גולדשטין

17.2.2009 / 18:18

לאחר שניצח במשאל העם, המסיר את ההגבלות על התמודדות בבחירות, צפוי נשיא ונצואלה ליישם רפורמות חברתיות נרחבות במדינה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס, שיכור מניצחונו במשאל העם אתמול (שני), התחייב להאיץ את תהליך ביסוס "הסוציאליזם האמיתי" במדינה. הנשיא נאם בפני ציבור תומכיו המתלהב ואמר כי ניצחונו במשאל העם, שמבטל את ההגבלה על מספר הכהונות שמותר לנשיא ונצואלה לכהן, "הרס את המכשולים לקראת מהפכה סוציאליסטית מלאה". בעקבות הניצחון צ'אווס יוכל להתמודד לבחירה מחדש בלא הגבלה. התוצאות מאפשרות לצ'אווס להתמודד לכהונה נוספת של שש שנים, כשכהונה הנוכחית תסתיים ב-2013.

צ'אווס אמר כי עליו להישאר בתפקידו עד 2019 לכל הפחות כדי להשלים את המהפכה הבוליברית שלו, תהליך במהלכו המדינה משתלטת על ההכנסות מייצוא הנפט (ונצואלה היא יצואנית הנפט הגדולה ביבשת אמריקה), מפקיעה נכסים ועסקים בבעלות פרטית ומיישמת רפורמות חברתיות. צ'אווס, שנבחר לראשונה ב-1998 אמר בעבר כי הוא מעוניין להישאר בשלטון עד 2049 כשיהיה בן 95.

עתה לאחר הניצחון, צפויות רפורמות נרחבות לצאת לפועל בוונצואלה בעוד צ'אווס ינסה, ככל הנראה, לנצל את הפופולריות המחודשת שלו. לפני ההצבעה הוא הבטיח להלאים כמה ממכרות הזהב הנמצאים כיום בבעלות זרה. כמו כן, רמזו שרים בממשלה לגבי הלאמות נוספות של אדמות למטרת גידול מזון כדי לגמול את תלות ונצואלה בייבוא יקר.

מנהיגי האופוזיציה הזהירו כי עתה צ'אווס, המטיל שררה גם על המערכת המשפטית, האסיפה הלאומית ומועצת הבחירות במדינה, הוא כוח בלתי ניתן לעצירה. לטענתם, צ'אווס השתמש במשאבי המדינה כדי להביא את תומכיו לקלפיות והפעיל לחץ על שני מיליון עובדי ציבור להצביע בעדו – דבר שגרם להטיית התוצאות במשאל העם, בו זכה הנשיא לתמיכה דחוקה של 54%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully