וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוץ ל'ציר הרשע'? סנאטורים מבקרים בסוריה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.2.2009 / 18:03

משלחת של סנאטורים אמריקאים הגיעה היום לדמשק והיא צפויה להיפגש עם נשיא סוריה ולדון עימו ביחסים בין שתי המדינות

האם יחסי ארה"ב-סוריה הולכים ומתחממים? משלחת של סנאטורים אמריקאים בראשות הסנאטור בנג'מין קארדן הגיעה היום (שלישי) לדמשק ובכוונתה להיפגש עם נשיא סוריה בשאר אסד ושר החוץ וואליד מועלם ולדון עימם ביחסים בין שתי המדינות. השגרירות האמריקאית בדמשק מסרה כי קארדן מתכוון לדון בביקורו גם בתהליך השלום במזרח התיכון ובבעיות אזוריות נוספות.

הבוקר דיווחו מספר כלי תקשורת ערבים כי משלחת של נציגי בית הנבחרים האמריקאי, בראשות יו"ר ועדת החוץ בבית הנבחרים הווארד ברמן, צפויה לבקר בימים הקרובים בדמשק. בנוסף צפוי הסנאטור ג'ון קרי לבקר ביומיים הקרובים בדמשק ולהיפגש עם אסד. בחודש שעבר ביקרה בדמשק משלחת מהקונגרס האמריקאי בראשות חבר הקונגרס אדם סמית'.

ביקורים אלו באים במסגרת מאמציו של הנשיא ברק אובמה לשקם את היחסים בין סוריה לארה"ב אשר הידרדרו מאד בתקופת כהונתו של הנשיא ג'ורג' בוש. מקורות סוריים רשמיים מסרו השבוע לכלי התקשורת במדינה כי סוריה מקבלת בברכה את המשלחות האמריקאיות לשטחה. מקורבו של אסד סאמי מובייד אמר: "ניתן לקשור בין הביקורים הללו לבין הדיאלוג החיובי עם סוריה שאותו הבטיח אובמה. הנשיא האמריקאי יודע שאין פתרון באזור ללא סוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully