וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון: עו"ד פרי ייכנס לכלא עוד היום

עדי שמחוביץ

17.2.2009 / 17:19

ישראל פרי, שהורשע בגניבת מיליונים מניצולי שואה, נחשד כי ניסה לברוח מהארץ. השופטים קבעו כי קיים חשש כבד להימלטותו

גדעון צנטנר

(גדעון צנטנר, עריכת וידאו: נעמה דרור)

בית המשפט העליון החליט היום (שלישי) כי עו"ד ישראל פרי, שהורשע בגניבת מיליונים מניצולי שואה, יחל לרצות את עונשו כבר היום. בכך ביטל בית המשפט את החלטתו מה-5 בפברואר, שעיכבה את ביצוע גזר הדין ב-30 יום.

פרי הורשע בגניבה, הדחה בחקירה ושיבוש מהלכי משפט. על פי הכרעת הדין הוא גנב כ-320 מיליון מארק גרמני, שהיו מיועדים לקשישים ולניצולי שואה. על פרי נגזרו 10 שנות מאסר בפועל, ועוד 5 וחצי שנות מאסר על תנאי. בנוסף נגזר עליו קנס של כ-22 מיליון שקל. אתמול הוא נעצר על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה בחשד שתכנן לברוח מישראל ולהימלט מאימת הדין. פרי נעצר אחר הצהרים בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל ביחידה.

ההחלטה היום התקבלה לאחר שהשופטים עיינו בחומר מודיעיני סודי שהגישה להם המשטרה, וקבעו כי יש חשש כבד להימלטות. פרי הורשע בגניבה, הדחה בחקירה ושיבוש מהלכי משפט.

"לא ניתנה אפשרות לבדוק המידע"

בדיון קבל סניגורו של פרי, עו"ד יעקב ויינרוט, על כך שלא ניתנה לו ולמרשו גישה לחומר הסודי. "לא ניתנה לסניגורים אפשרות לבדוק את המידע ולדעת על מה מדובר, ואין לנו כל דרך להתגונן. סניגור עומד פה והוא מיותר לחלוטין וחסר ערך". ויינרוט הוסיף כי פרי נעצר כשהתייצב בתחנת המשטרה על פי התנאים שנקבעו. "אם למשטרה היה מידע שהוא עומד לעזוב את הארץ מדוע חיכו שיתייצב בתחנת המשטרה ואז עצרו אותו?", תהה.

בתגובה טענה עו"ד מיכל רוזן-עוזר, מפרקליטות המדינה כי "המשטרה אמרה כי בתנאי השחרור שנקבעו ב-5 בפברואר לא ניתן להבטיח פיקוח ראוי שימנע הימלטות", היא הוסיפה כי "אנחנו לא מדברים על הגבלת חירותו של חף מפשע, אלא על אדם שהורשע בפסק דין חלוט ומרשיע".

לאחר ההחלטה אמר עו"ד ויינרוט, כי "כמו כל עורך דין ואזרח אנו מקבלים את החלטת בית המשפט, אבל אי אפשר לחתום את הביקורת: כשלא מציגים לפני חומר כלשהו היכולת שלי להגיב זה בערך כמו היכולת של התיק שלי להגיב או הכסא שלי להגיב".

עו"ד רוזן-עוזר אמרה לאחר הדיון כי "כל שאני יכולה לומר הוא שתודות לעירנות ועבודה משטרתית, הגענו לכאן היום עם מידע לחשש להימלטות ובית המשפט החליט שפרי יחל לרצות את עונשו מהיום. באנו לכאן על סמך מידע שהגיע אלינו ואני לא יכולה להרחיב בעניין זה". לדבריה, "מלכתחילה ביקשנו את מאסרו המיידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully