וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ברשות: "ממשלת נתניהו תביא להסלמה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.2.2009 / 7:50

שר האסירים הפלסטיני לוואלה! חדשות: "ממשלת נתניהו תהיה רעה לנו מאד בגלל יחסו השלילי לשלום ובגלל שותפיו לקואליציה"

ברשות הפלסטינית חוששים מממשלה בראשות יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. בראיון לוואלה! חדשות מבהיר בכיר הרשות ושר האסירים הפלסטיני, אשרף עג'רמי: "ממשלה בראשות נתניהו בשבילנו היא ממשלה רעה מאד לנו. ממשלה כזו תביא להסלמה בסכסוך ותערים קשיים בתהליך המדיני".

עג'רמי הסביר כי התנגדותו של נתניהו לשלום ושותפיו לקואליציה מעלים ברשות חששות כבדים: "זו ממשלה רעה בגלל מה שנתניהו אומר, בגלל יחסו השלילי לשלום ובגלל כל שותפיו האפשריים לקואליציה כגון 'ישראל ביתנו', 'האיחוד הלאומי' ושאר המפלגות שאינן רוצות לדון בנושא ירושלים".

להערכתו, בסופו של דבר ירכיב נתניהו ממשלת ימין צרה וייתכן כי אחר כך יצרף אליה את מפלגת 'קדימה' לממשלת אחדות לאומית. "על פי תוצאות הבחירות אין ספק שמחנה הימין ניצח", הוסיף. עג'רמי האשים את ממשלת אולמרט בכך שלא קיבלה החלטה להגיע לפריצת דרך משמעותית בתהליך המדיני "ולפיכך הוא נתקע".

"אני חושב שהעמדות שהביע אולמרט בסוף הכהונה שלו היו עמדות טובות מאד. חבל שבזבזנו כל כך הרבה זמן ושהוא לא הביע עמדות כאלה קודם", העיר עג'רמי. "אם הוא היה אומר את הדברים הללו קודם, אולי היינו מגיעים להסכם שלום ביעד שנקבע, דהיינו עד סוף שנת 2008".

לשחרר את ברגותי לאבו מאזן

בהתייחסו לעסקה לחילופי שבויים המתגבשת בין ישראל לחמאס הבהיר השר הפלסטיני כי "הרשות ואבו מאזן מעדיפים שבכיר פתח מרוואן ברגותי ישוחרר כמחווה לאבו מאזן ולא כחלק מעסקת שליט משום שזה עשוי לעודד תומכי שלום במקום להעביר מסר שלילי לציבור הפלסטיני". עג'רמי ציין שברגותי כלול בעסקה וכי כעת הצדדים דנים בשמות. "בסופו של דבר יגיעו הצדדים לפשרה שתהיה מקובלת על שני הצדדים", אמר.

עג'רמי אישר גם את הדיווחים על התקדמות במגעים בין פתח לחמאס לקראת שיחות הפיוס שייערכו בשבוע הבא בקהיר. "אני חושב שיש נכונות יותר רצינית הפעם", אמר. "אחרי המלחמה בעזה ואחרי הניצחון של הימין הישראלי בבחירות, ובעיקר כשנתניהו חורט על דגלו את הפלת שלטון חמאס בעזה, לחמאס ולשאר הארגונים אין ברירה אלא לקדם את שיחות הפיוס, להרכיב ממשלת אחדות ולהסכים על בחירות חדשות עוד בסוף השנה הזו או בתחילת השנה הבאה".

לדבריו, בחירתו של ברק אובמה לנשיא ארה"ב מחייבת גם היא שינוי בזירה הפלסטינית: "אין דרך אחרת. חמאס לא יכול להמשיך לשחק ברצועת עזה לפי התנאים הקיימים עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully