וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

דר' איל נחמיאס

17.2.2009 / 16:57

איך עוזרים לכלב שמשתעל בגלל בעיות לב, ולמה חשוב לעקר כלבות? דר' איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

כלבת הפקינז שלי, בת 8, סובלת משעלת. התברר שזה מבעיית לב, כי ליבה גדול מהפרופורציות של הגוף. האם אין טיפול תרופתי אשר יכול לפתור את הבעיה? חשוב לציין כי השיעול בא לה בתקופות

בפקינזים וגזעים קטנים הסובלים מהגדלת לב עשוי להופיע שיעול שמקורו לרוב בלחץ שמפעילה העלייה השמאלית על קנה הנשימה. הגירוי הוא המקור לשיעול. ייתכנו גם סיבות אחרות כמו נוזלים בריאות (בצקת). יש טיפול מצוין תרופתי לסייע בגירוי אך חשוב להגדיר את הסיבה המדויקת לכך. חשוב בכלבים כאלו לספור נשימות כל יום בשעה קבועה במנוחה ולרשום על דף מעקב יומי. עליה בקצב הנשימה באופן ניכר עלולה להצביע על החמרת המצב וצורך באיזון של הכלב. אפשר לשקול פניה למומחה בנושא.

יש לי כלבת יורקשייר טרייר בת 11 חודשים. הבעיה היא שעדיין לא נעמדו לה האוזניים. ראינו את הוריה ואצל שניהם האוזניים עומדות, האם זה נורמלי?

זקיפות של האוזן היא למעשה קשורה בקשיחות של הסחוס בתנוך האוזן או האפרכסת. ניתן לחבוש עם תמיכה קשיחה לפרקי זמן קצובים ולנסות לעצב את מבנה האוזן על ידי החבישות אך זה לא מומלץ - לכלבה זה ממש לא חשוב והיא שומעת כך או כך באותה יעילות.

לכלבתי, בת 10, התגלה כולסטרול גבוה ושומנים בדם. מה הטיפול המומלץ?

כולסטרול יכול לנבוע ממספר רב של גורמים כמו תת פעילות של בלוטת התריס, בעיות כבד ועוד גורמים רבים ומגוונים. תזונה רפואית בהחלט מומלצת לכך, יש מזונות רפואיים אשר מכילים כמקור שומן MCT (טרי גליצרידים קצרי שרשרת) ובכך לסייע בהורדת הכולסטרול והשומנים בדם. אגב, בכלבים המצב פחות נפוץ ומסוכן מאשר באדם. אך בכל זאת מומלץ לטפל ולעקוב בבדיקות דם חוזרות .

יש לנו כלבה בת 5, ובחודשים האחרונים היא התחילה להיות תוקפנית ואגרסיבית, גם כלפי כלבים שהיא מכירה כבר שנים. יכול להיות שמשהו לא בסדר איתה?

עיקור חשוב כצעד מונע וחלק מהתוקפנות עלולה להיות על רקע פעילות הורמוני מין. רצוי לפנות למאלף המתמחה בפיתרון בעיות התנהגות. תרגול נכון, עיקור, תזונה עשירה בחלבון וחומצות שומן אומגה 3 – כל אלו יכולים לעזור מאד. לאחרונה יש שימוש במכשירים וקולרים המשחררים DAP שהוא פרומון המופרש באופן רגיל בין העטינים של הכלבה המניקה ומרגיע גורים וכלבים בכלל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully