וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובאי: "החרמנו את פאר בגלל המבצע בעזה"

17.2.2009 / 14:33

לטענת מארגני הטורניר, הם סירבו להעניק לטניסאית הישראלית ויזה, "בגלל שהיתה גורמת לכעס בקרב אוהדים שצפו בסיקור מעזה"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"האוהדים המקומיים היו מחרימים את טורניר דובאי בטניס, אם היינו נותנים לטניסאית הישראלית שחר פאר לקחת בו חלק", כך נימקו היום (שלישי) מארגני התחרות את ההחלטה לא להעניק ויזה לפאר.

"הרגישות הציבורית במזרח התיכון נותרה גבוהה ואנו מאמינים כי נוכחותה של גברת פאר הייתה גורמת לכעס בקרב אוהדינו, שצפו בכיסוי החי של המתקפה האחרונה ברצועת עזה", כך נכתב בהודעה שפרסם יו"ר הטורניר סאלח טלק.

עוד נכתב, כי "גברת פאר חוותה על בשרה את המחאה נגדה בטורניר בניו זילנד רק לפני מספר שבועות. הועלו חששות לגבי שלומה וכי נוכחותה תצית מחאה דומה. בהתחשב ברגישות הציבורית, כל הטורניר עשוי היה להיות מוחרם על ידי הציבור. אנחנו לא מעוניינים לעשות פוליטיזציה לספורט, אך עלינו להיות רגישים לאירועים האחרונים באזור ולא לסכן את השחקנים ואת אוהדי הטניס הרבים מלאומים שונים שאנחנו מארחים כאן".

הסירוב להעניק ויזה לפאר עומד בניגוד לחוקי איגוד הטניס העולמי, המחייב את המארחת להעניק ויזה לכל משתתף המדורג בדירוג המתאים. איגוד הטניס ידון בהשלכות ובעתיד הטורניר בדובאי בחודש הבא. ראש סבב ה-WTA, לארי סקוט הצהיר: "הבהרתי למארגני טורניר דובאי שאם בשנה הבאה שחר לא תקבל רשות לשחק שם, הם יסתכנן בביטול הטורניר. זו תהיה מכה לאבד טורניר כל כך יוקרתי עם פרסים כל כך גבוהים, אבל כשזה מגיע לעקרונות של פתיחות והגינות, אסור להתפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully