וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סלימאן מתנגד לגירוש האסירים לחו"ל

ניר יהב

17.2.2009 / 13:48

"מאמציה של מצרים לגיבוש עסקת שליט נמשכים במנותק למאמצים לגיבוש הסכם רגיעה", כך מצוטט גורם מצרי בכיר בעיתון קטארי

"מאמציה של מצרים לגיבוש עסקת שליט נמשכים במנותק למאמצים לגיבוש הסכם רגיעה" – כך אמר (שלישי) בכיר מצרי בראיון לעיתון קטארי. לדבריו, ראש המודיעין המצרי עומר סלימאן סרב לדרישה הישראלית לגרש לחו"ל מספר אסירים בכירים שישוחררו והבהיר כי יש להשיבם לבתיהם.

במקביל צוטט סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, שאמר כי לחמאס אין התנגדות לבצע את עסקת שליט במקביל להסכם הרגיעה. "אנו מוכנים לשחרר את שליט ברגע זה אם ישראל תשחרר את האסירים הנמצאים ברשימה שהגשנו לה דרך מצרים".

בתוך כך, בכיר בחמאס אמר לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון כי לארגון אין מניעה לסכם את עסקת שליט בטרם יסוכם הסדר הרגיעה. "אין לנו מניעה לגבש את עסקת שליט ולסיים את הפרשה לפני הרגיעה וזאת בתנאי שכל שמות האסירים והכמות שלהם יתקבלו על ידי ישראל".

הבכיר אישר כי בכיר פתח מרוואן ברגותי כלול בעסקה ואילו המחלוקת נסובה סביב שחרורו של מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת. אתמול דווח כי הן העסקה לשחרור החייל החטוף והן הסכם הרגיעה על סף הכרזה וכי בקרוב מאוד הם יגובשו ויוכרזו רשמית. לדבריהם, "מרבית סעיפי עסקת שליט כבר סוכמו. המחלוקת כעת נסובה סביב מספר האסירים הסופי שישראל תשחרר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully