וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן שוב מבקשת מרוסיה מערכות הגנה

17.2.2009 / 12:51

שר ההגנה האירני ייצא למוסקבה לנסות ולרכוש את מערכת ההגנה האווירית S-300. לפי הדיווחים, ישראל שיכנעה את מוסקבה לסגת מהעסקה

שר ההגנה האירני מוסטפה מוחמד נג'ר ינסה לשכנע היום (שלישי) את מקבילו הרוסי אנטולי סרדיוקוב לספק לארצו מערכת הגנה אווירית, שתעזור לסכל תקיפה אווירית אפשרית מצד ישראל או ארצות הברית נגד מתקני הגרעין של אירן. כך מדווחים היום כלי התקשורת ברוסיה.

אירן מנסה לשכנע את רוסיה זה זמן רב לספק לה מערכת הגנה אווירית לטווח בינוני מדגם S-300 אך לפי הדיווחים, ישראל שיכנעה את מוסקבה לא לספק את הנשק לטהרן. משרד החוץ הרוסי הכחיש באוקטובר שמוסקבה תספק את הנשק לאירן בטענה כי לרוסיה אין כוונה למכור נשק ל"אזורי סכסוך".

הגרסה המתקדמת ביותר של המערכת מסוגלת לאתר מטרות ולירות בהם גם בטווח של 120 קילומטרים. במערב המערכת מוכרת יותר בשם SA-20. העיתון "קומרסנט" מדווח עוד, כי כבר נחתם הסכם בשווי 800 מיליון דולר עבור אספקה של חמש מערכות, אך העיתון מצטט גורם בתעשיית הנשק הרוסית שאמר כי רוסיה טרם החליטה האם לממש את ההסכם.

בשנה שעברה טען חבר פרלמנט אירני כי משלוח המערכות כבר החל וכמה כלי תקשורת ברוסיה דיווח כי מוסקבה אכן מתכוונת לממש אותו. רוסיה גם בונה את הכור הגרעיני בבושהר שאמור להתחיל לפעול עוד השנה. גורם בכיר בממשל בוושינגטון אמר בתחילת החודש, כי במידה שרוסיה תסכים להחמיר את הסנקציות על טהרן, ארה"ב תשקול לבטל את הצבת מערכות הטילים שלה על אדמת אירופה, תוכנית שמעוררת את זעמה של מוסקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully