וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון נגד ניסוי הטילים של צפון קוריאה

עידן דורנר

17.2.2009 / 10:33

מזכירת המדינה האמריקאית אמרה במהלך ביקורה ביפן, כי ניסוי בטיל ארוך טווח, יפגע ביחסים בין וושינגטון לצפון קוריאה

מזכירת המדינה של ארה"ב הילרי קלינטון הזהירה היום (שלישי) את צפון קוריאה לא לערוך ניסוי בטיל ארוך טווח, כפי שאיימה לעשות. קלינטון, הנמצאת במסע מדיני בן שבוע באסיה, אמרה את הדברים לאחר פגישה עם שר החוץ היפני הירופומי נקאסונה. לדבריה, "השיגור האפשרי שצפון קוריאה מדברת עליו יכול לפגוע בהתקדמות ביחסים בינינו".

האיום של פיונג יאנג העיב על ביקור הבכורה של קלינטון בתפקידה החדש. קלינטון הדגישה את חשיבות הקשר בין וושינגטון לטוקיו, והעבירה הזמנה מהנשיא ברק אובמה לראש הממשלה היפני טארו אסו לביקור בבית הלבן בשבוע הבא. ראש הממשלה היפני יהיה המנהיג הזר הראשון שיתארח בבית הלבן בממשל אובמה.

במהלך הביקור של קלינטון חתמו המדינות על הסכם להעברת אלפי נחתים אמריקאים מאוקינאווה לגואם, כחלק מדילול הכוחות האמריקאים באיזור הפסיפיק. מאוחר יותר היום תיפגש קלינטון עם משפחות של אזרחים יפנים שנחטפו על ידי צפון קוריאה בשנות ה-70 וה-80, תופעה שהחריפה את היחסים בין יפן לצפון קוריאה.

עם הגעתה של קלינטון ליפן אתמול, פרסמה צפון קוריאה הודעה, בה היא מתייחסת לדיווחים לפיהם היא נערכת לביצוע ניסוי בטיל טייפודונג-2. "לכולם יהיה ברור בשלב מאוחר יותר מה בדיוק ישוגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully