וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם בעקבות מזלו

נרדית מולדובן

17.2.2009 / 9:48

"חוכמת החיים" פורסם לראשונה בשנת 1647, הפך לרב מכר בניינטיז של המאה הקודמת ועכשיו תורגם לעברית

"האמנות להיות בר מזל. למזל יש חוקים משלו, כי החכם לא חושב שהכול מקרי. לכן, נסה לעזור למזלך. יש מי שרק עומדים בנימוס לפני השערים של אלת המזל ומחכים למוצא פיה. ויש מי שדוחפים קדימה, יוזמים ומנסים, בעזרת מידותיהם הטובות ואומץ ליבם, לדבוק במזל ולהפיק ממנו תועלת. יחד עם זאת, ההיגיון אומר שהדרך היחידה המובילה אליו היא המידה הטובה ותשומת הלב; כי מזלו הטוב של האדם תואם את חוכמתו, ומזלו הרע – את טיפשותו." ("חוכמת החיים", מאת באלטאסר גרסיאן, עמ' 21)

ספר "חוכמת החיים" פורסם בשנת 1647 והוא הספר המשקף יותר מכל את סגנונו הממוקד והבהיר של המחבר, באלטאסר גרסיאן. הספר מכיל 300 הערות על חיי האדם, וכל הערה היא פיסה בפסיפס המציג את תורתו של גרסיאן. ספר זה נחשב לגולת הכותרת של כתיבתו, והוא גם הספר הידוע ביותר שלו בעולם, הרבה מעבר לחוגי הנוצרים הישועים.

בשנים האחרונות חוזר הספר לתפוס מקום של כבוד על מדפי הספרים בעולם כולו: בשנת 1993 היה ברשימת רבי מכר של הוושינגטון פוסט, ארה"ב, במשך כחצי שנה. ביפן נמצא הספר מזה שנתיים ברשימת רבי המכר, הישג מרשים לאור העובדה כי ביפן רובם של הכותרים ברשימת רבי המכר הם של סופרים יפניים.

באלטאסר גרסיאן (1601-1658) הינו הנציג המאפיין ביותר של סגנון ה"הרהורים" בתקופה הידועה כספרות הבארוק הספרדית, וספריו הם המורשת הספרותית הבולטת ביותר של תקופת הבארוק בספרד. כתביו השפיעו על שורה ארוכה של פילוסופים והוגי דעות, וביניהם לה רושפקו, וולטר, ניטשה ושופנהאור.

  • עוד באותו נושא:
  • ספרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully