וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבו עלא הודח מניהול המו"מ עם ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.2.2009 / 9:33

מקורות פלסטינים טוענים שאבו מאזן החליט להדיח את אבו עלא בשל עמדותיו הנוקשות, ולמנות את סאיב עריקאת ליו"ר צוות המו"מ

"יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן הדיח את אבו עלא מתפקידו כיושב ראש צוות המשא ומתן עם ישראל ומינה במקומו את חבר צוות המשא ומתן סאיב עריקאת" – כך דיווחו הבוקר (שלישי) מקורות פלסטינים בכירים לעיתון 'א-שרק אל-אווסט' היוצא לאור בלונדון. עריקאת אישר לעיתון את הדיווח אולם סרב לומר מה הסיבה לכך.

מקורביו של אבו מאזן מאשימים את אבו עלא בהבעת עמדות עצמאיות במהלך המשא ומתן עם ישראל. העיתון דיווח כי בחודש ספטמבר פרץ ויכוח חריף בין שני האישים לאור העמדות שהביע אבו עלא במגעים עם ישראל. "אבו עלא סרב להעביר (לאבו מאזן – נ.י) הצעה להסכם מראש הממשלה אהוד אולמרט", מסרו. "עלתה אפשרות שהסכם זה יועבר לנשיא לשעבר ג'ורג' בוש על מנת שיכריז עליו, אולם אבו עלא סרב וגם לא הסכים להגיע עם אבו מאזן לארה"ב".

לפי העיתון, מאז חודש ספטמבר מחרימים האמריקאים את אבו עלא משום שהם מאשימים אותו בהבעת עמדות נוקשות במגעים. ישראל טוענת טענה דומה כלפי אבו עלא, ואולמרט אף האשים בספטמבר את אבו עלא בהכשלת המשא ומתן. העיתון דיווח כי אבו מאזן לא פרסם שום הודעה רשמית בנושא אלא הפסיק לצרף את אבו עלא לפגישותיו עם בכירים ישראלים ואמריקאיים.

מקורות המקורבים לאבו עלא מסרו בתגובה כי הוא עודנו אחראי על המשא ומתן להסדר הקבע בעוד שעריקאת אמון על המשא ומתן הנוגע לחיי היום יום. לדברי המקורות, קיים גם מסלול שלישי שבמסגרתו ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד עוסק ביישום מפת הדרכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully