וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה קרינה יש לכם מסביב לבית?

גיא בלטר

17.2.2009 / 9:13

אתר חדש ייאפשר לכם לבדוק את כמות הקרינה והרעש באזורכם, וגם להשתתף בפרויקט מיחזור מיוחד

אתר אינטרנט חדש של המועצה למניעת רעש וזיהום עלה לרשת. באתר הנגיש תוכלו למצוא בין היתר דוחות מדידות קרינה סלולרית בקרבת מקום מגוריכם. את השירות הזה מבצעת המועצה למניעת רעש וזיהום (מלר"ז) חינם, כשירות לציבור. כך שאם פתאום התקינו ליד הבית שלכם אנטנה סלולרית חדשה, ואתם מודאגים מהקרינה – אתם יכולים ליצור קשר עם העמותה ולבקש מהם דו"ח קרינה (בחינם, כבר אמרנו?).

מי שעומד מאחורי המימון של הפרויקט הזה הוא לא אחר מאשר פורום החברות הסלולריות. המודדים הם אנשי מקצוע מוסמכים, שעברו הכשרה מתאימה ונבחנו במשרד להגנת הסביבה, ואין שום קשר בינם לבין החברות הסלולאריות – את המשכורת הם מקבלים מהעמותה. אם התגלתה חריגה, הם מעבירים דו"ח למשרד להגנת הסביבה והוא עובר לטפל בבעיה. קרינה מסוכנת נפלטת גם ממקורות מתח חשמלי גבוה, וגם את הקרינה הזאת יודעים לנטר בעמותה. הפעם, תמורת תשלום סמלי של 100 – 200 ש', לעומת 3,000 – 4,000 ש' שידרוש כל גורם אחר, אומרים לנו בעמותה.

המועצה למניעת רעש וזיהום היא עמותה ציבורית שהוקמה בשנת 1961 כדי לפעול לקידום איכות החיים והסביבה בישראל. היא הוקמה בעקבות החוק למניעת מפגעים, שנחקק באותה שנה, ומאז 1961 מנהלת העמותה מספר פרויקטים בנושאים שונים, כשכל פרויקט ממומן על ידי ההכנסות שהוא מצליח לייצר. "כל פרויקט הוא פרויקט עצמאי שאינו תלוי כלכלית בפרויקט אחר. הפרויקטים של העמותה נכנסים ברווחים שהמדינה משאירה ולא מצליחה לטפל בהם", אומר עמיר קובי, שמנהל את פרויקט מחזור למען הסביבה והקהילה.

ממחזרים בבניינים

פרויקט מיחזור למען הסביבה והקהילה, שמנהל עמיר, הוא פרויקט ייחודי המשלב אנשים בעלי מוגבלויות במחזור פסולת במגדלי משרדים רבי קומות. "כיום מועסקים שמונה אנשים בנוסף אלי. תפקידם הוא לאסוף ולרכז את הפסולת למחזור ממגדלי משרדים רבי קומות בנקודה שהוקצתה לנו על ידי הנהלת הבניין, ומשם אנחנו מעבירים את הפסולת לגופי המחזור השונים", אומר עמיר ומסביר לנו מדוע הפרויקט הזה כל כך ייחודי בעיניו: "העובדים שלנו מועסקים בשכר מלא, בתנאי העסקה מלאים ושווים כמו שמגיע לכל אדם אחר בחברה. אנחנו מספקים להם מקום עבודה נורמטיבי עם ימי כיף, טיולים ופעילויות נוספות כמו בכל מקום עבודה. זה לא קיים בארץ. הפרויקט הזה משלב את נושא המחזור ואת השילוב החברתי של אנשים עם מוגבלויות – זה דבר ייחודי".

רכב מזהם מורד מהכביש

בנוסף לפרויקט של עמיר ופרויקט ניטור הקרינה, מפעילה העמותה ניידת למדידת זיהום עשן מכלי רכב. הפרויקט קיים כבר כמעט שבע שנים ופועל בשיתוף עם עיריות ת"א, רמת גן, בני ברק, פתח תקווה, חולון ומשטרת ישראל. במסגרת הפרויקט עוצרת הניידת רכבים ומבצעת בדיקת זיהום אוויר, ואם נמצא רכב שמזהם מעל המותר הוא מורד באופן מיידי מהכביש. מתוך אלפי בדיקות בשנה, 600 – 800 רכבים מורדים מהכביש מדי שנה.

באתר האינטרנט תוכלו למצוא גם פרטים על המחלקה המשפטית של העמותה, שכרגע מסייעת לנפגעי הרעש המתגוררים ליד נתב"ג, ופרטים על פרויקט איסוף הסוללות בפתח תקווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully