וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביצה הגדולה בעולם הולכת ונעלמת

17.2.2009 / 6:43

בעקבות הזינוק בביקוש העולמי לבקר ופלדה, נכרתו כ-63% מהעצים בפנטנל שבברזיל, אזור הביצות הגדול בעולם

יגוארים עדיין משוטטים בין שיחיה ותוכים עדיין מקננים בעציה, אך הביצה הגדולה בעולם הולכת ונעלמת. חוות ואזורי תעשייה הולכים ונוגסים, בקצב מעורר דאגה, באזור הפנטנל בברזיל, הנמצא בשפך נהר הפרגוואי וחובק את גבולה עם בוליביה ופרגוואי. והצטמקותו מהווה עוד תזכורת לאופן שבו התפתחות כלכלית עלולה לגרום לנזק סביבתי בקנה מידה עצום.

הזינוק שנרשם ביצוא הבקר, הפלדה והסויה – המוצרים העיקריים שמופקים באזור הפנטנל – הוא במידה רבה תוצאה של הגידול בביקוש העולמי למוצרים אלו. אלא שלדברי ארגון הסביבה "קונסרוויישן אינטרנשיונל", כתוצאה מהזינוק הזה נכרתו כ-63% מהיערות באזורים הגבוהים של הפנטנל וכ-17% באזורים הנמוכים.

שטחו של הפנטנל גדול יותר משטחה של אנגליה והוא מכיל בתוכו מאגר מים מתוקים עצום. יתרה מזאת, מדובר באזור בעל ריכוז בעלי החיים הגבוה ביותר באמריקה וניתן למצוא בו מגוון רחב של חיות בר, חלקם ייחודיים למקום, חלקם בסכנת הכחדה. "מדובר בסוג של תיבת נוח", אומר הביולוג אלדר בראנדאו דה אוליבריה, "אבל היא עלולה לעלות על שרטון".

המשבר הכלכלי העולמי פגע אמנם בביקושים לפלדה ובקר ובכך הוריד מעט את הלחץ על הפנטנל, שכן כורי הפלדה והחוות החקאליות באזור הקפיאו את תוכניות ההתרחבות שלהן. אבל בארגוני הסביבה שוררת הסכמה כי הזינוק הבא בביקוש לסחורות יגרום נזק בלתי הפיך לאזור.

"עכשיו הזמן לחוקק חוקים קשוחים יותר ולחנך לשימור הסביבה ושיתוף פעולה אזרחי", אומר ריקרדו מלו, תובע ציבורי בענייני סביבה בעיר קורומבה. "פיתוח כלכלי הוא בלתי נמנע. אנחנו צריכים להפוך אותו לבר קיימא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully