וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: העו”ד שגנב מניצולי שואה ניסה להימלט לחו"ל

נתיב נחמני

16.2.2009 / 20:21

פרסום ראשון: המשטרה עצרה את עו"ד ישראל פרי, שהורשע בגניבת מיליוני מארק גרמני שהיו מיועדים לקשישים ולניצולי שואה

עורך דין ישראל פרי נעצר היום (שני) על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה בחשד שתכנן לברוח מישראל ולהימלט מאימת הדין. פרי נעצר אחר הצהרים בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל ביחידה. פרי הורשע בגניבה, הדחה בחקירה ושיבוש מהלכי משפט. על פי הכרעת הדין הוא גנב כ-320 מיליון מארק גרמני, שהיו מיועדים לקשישים ולניצולי שואה.

עורך דינו של פרי, ישראל ולנרמן, מסר כי "ישראל פרי התייצב בתחנת המשטרה כפי שהוא עושה מדי יום שני ורביעי על פי דרישת בית המשפט העליון, על מנת לדווח על נוכחותו. במהלך ההתייצבות נעצר והובל לתחנת משטרת בת ים ללא כל הסבר. המעצר הוא ניסיון של הפרקליטות לעקוף את החלטת ביהמ"ש העליון שהורה לעכב את ביצוע המעצר. החלטה שכנראה אינה נושאת חן בעיני הפרקליטות. אנו מגישים כעת בקשה מיידית לעליון שיבהיר לפרקליטות שהיא אינה יכולה לנהוג כך".

בתחילת החודש דחה בית המשפט העליון את ערעורו של עו"ד פרי והותיר את הרשעתו על כנה. עם זאת, בית המשפט החליט להפחית את עונשו של פרי מ-12 ל-10 שנות מאסר בפועל. על פרי נגזרו בנוסף 5 וחצי שנות מאסר על תנאי וקנס של כ-22 מיליון שקל.

בכתב ההגנה שהגיש פרי באמצעות עו"ד יעקב ויינרוט טען כי לא רק שלא גנב מלקוחותיו דבר, אלא העניק אף ללקוחות שירות מלא ואפשר להם לזכות בתמורה כספית מבלי לסכן הון עצמי.

"החברות המלוות", נמסר בכתב ההגנה, "מימנו לתובע את כל ההשקעה הנדרשת, כך שהתובע לא סיכן אגורה והכל באמצעות הלוואות ללא סיכון, אשר לא היה על התובע להשיבן אלא מהכספים שקיבל מן הביטוח הסוציאלי בגרמניה כאשר החברות המלוות מבטיחות לתובע, כי יהא פטור מהחזרת ההלוואה שקיבל במקרה של פטירתו. על כן, החברות המלוות נשאו בסיכון ביטוח ממשי, והיו זכאיות לחייב בגינו בדמי ביטוח, כפי שעשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully