וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "תפקיד ההנהגה למצוא מכנה משותף"

16.2.2009 / 19:12

יו”ר קדימה ענתה לביקורת על המגעים שמנהלת מפלגתה עם ליברמן, אך ביקרה במרומז את מפלגות הימין: ”יש כאלה שנבחרו על בסיס שנאה". על התהליך המדיני: ”נצטרך לחלק שטחים”

אסור להשתמש

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: נעמה דרור)

על רקע הדיווחים על ההסכמה של קדימה למסמך העקרונות שהציבה מפלגת ישראל ביתנו אומרת הערב (שני) יו"ר קדימה ציפי לבני: "אני מאמינה שתפקיד ההנהגה הוא למצוא את המכנה המשותף". יחד עם זאת הוסיפה לבני כי "היו כאלה שנבחרו רק משום שנאה וחוסר הבנה בתוך החברה הישראלית".

בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים המובילים בארה"ב שהתקיימה בירושלים, התייחסה לבני גם למאזן הכוחות במזרח התיכון, "האזור מחולק היום לקיצוניים ולהנהגה פרגמטית. רובם מבינים שישראל היא לא האויב ושישראל רוצה לחיות בשלום באזור. הם מבינים שהסכנה באזור היא מהקיצוניות ובעיקר מאירן. זו לא רק בעיה של ישראל אלא בעיה של העולם כולו כמו גם של העולם המוסלמי".

אי אפשר לדבר עם חמאס

על הלחימה בעזה אמרה לבני כי "תקפנו את עזה באופן שלא נראה באזור שנים רבות. אני מאמינה שכדי להילחם בטרור, עלינו לעשות זאת באמצעים צבאיים. אין אפשרות לדבר עם אותם ארגוני טרור למשל החמאס. הרוב בישראל מבין שכדי לשמור את מדינת ישראל עצמאית וביתם של היהודים, נצטרך בסופו של דבר לחלק את השטחים. אנחנו יכולים להמשיך את המשא ומתן תוך כדי לחימה בטרור".

"אם אנחנו לא נכריז על תוכנית שלום, יהיו תכניות בשפות אחרות. עלינו לקדם תוכנית שלום על פי המתווה הישראלי כלומר על פי מתווה אנאפוליס. אם לא נקדם את תהליך השלום על פי מתווה אנאפוליס, לא נוכל לזכות לשיתוף פעולה בנושא אירן, חיזבאללה וחמאס מהקהילה הבין לאומית".

על ההתקררות ביחסים בין ישראל לטורקיה אמרה לבני כי "אני מאמינה שהיחסים בין ישראל לטורקיה חיוניים מבחינה אסטרטגית. קיבלנו היום מסר מהממשלה הטורקית. מה שאני צריכה לעשות עכשיו זה לא לשמוע לכל מיני הצהרות שנשמעו על ידי ראש הממשלה הטורקי אלא להביט קדימה. יש לנו אי הבנות. אנחנו צריכים לגשר על הפערים בין ישראל לטורקיה", אמרה לבני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully