וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חושבים בביטוח הלאומי על ילדים נכים?

נעמה טלמור

16.2.2009 / 17:15

מנכ"לית המוסד אמרה בכנס בב"ש כי "ילד כרות-רגל שמתפקד, אין לו צורך בקצבה". הביטוח הלאומי: "דבריה לא הובנו כהלכה"

"ילד כרות-רגל שמתפקד, אין לו צורך בקצבה". כך אמרה היום (שני) מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני, בכנס באר שבע לשלום הילד המתקיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
דומיניסיני אמרה את הדברים במושב שהוקדש לנושא "החורים ברשת הביטחון הסוציאלי של ישראל", בהתייחס לטענות שהושמעו על כך שילדים עם נכויות קשות אינם מקבלים כיום קצבת ילד נכה.

עוד אמרה דומיניסני, כי יש הבדל בין חולי לבין תלות בזולת. "יחד עם זאת, יש שאיפה במוסד לביטוח לאומי להכניס עוד 4.000 ילדים למסגרת החוק המסדיר את קבלת הקצבה לילד נכה, על פי המלצת ועדת אור נוי". על פי המלצות ועדה זו ילדים קטועי גפיים אמורים לקבל קצבת ילד נכה.

בניגוד לדברי דומיניסני, בביטוח הלאומי הכחישו את הדברים. דובר המוסד אמר כי המנכ"לית לא הובנה כהלכה ותיארה את המצב כיום, לפיו ילד קטוע רגל אחת אינו מקבל קצבה. לדבריו, בדיונים בחודשים האחרונים במוסד לביטוח לאומי, עלתה האפשרות לשנות את המצב ולהעניק קצבה גם לילדים קטועי רגליים.

"היחלשותו של הביטוח הלאומי"

מהנתונים שנמסרו במהלך הכנס על ידי המועצה לשלום הילד, עולה כי מתוך כ-205 אלף ילדים הסובלים מנכויות ומחלות כרוניות המשפיעים על תפקודם היומיומי, רק כ-24 אלף ילדים מקבלים קצבת ילד נכה. ילדים רבים הסובלים מנכויות קשות ביותר כולל קטיעות גפיים, מחלות לב קשות ועוד, נמצאו לא זכאים לקבל קצבת ילד נכה, בשל הקריטריונים לקבלת קצבה הנהוגים כיום.

מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן אמר כי כל הנתונים מצביעים על היחלשותו של הביטוח הלאומי בתפקיד רשת ביטחון לילדים במצוקה. לדבריו, "אין מדובר בחולשה מקרית או חולשה מרצון, אלא החלשה מכוונת מצד ממשלת ישראל, שבשנים האחרונות פגעו לא אחת בעצמאותו של המוסד ובעיקר ביכולתו לסייע לילדים במצבי מצוקה שונים".

מנכ"ל המועצה קרא לממשלה החדשה שתיבחר בקרוב שלא "לקשור למוסד לביטוח לאומי את הידיים מאחורי הגב ולאפשר לו למלא בנאמנות את תפקיד רשת הביטחון הסוציאלי, תפקיד שנפגע מאד בשנים האחרונות".

ח"כ רן כהן הוסיף ואמר כי "תפקידו של המוסד לביטוח לאומי אינו צמצום פערים, אלא נתינת רצפה בסיסית של קיום". לדבריו, "אין הגדרה של שוויון מלא ומוחלט לכל הילדים. יש הבדלים בין ילד עני לעשיר, בין יהודי לערבי". ח"כ כהן האשים את הממשלה בשימוש נבזי ושקרי בטענה כי למדינה אין כסף. "כמי שישב בוועדת חוץ וביטחון מעולם לא נטען טיעון כספי. בחגיגות ה-60 לא נשמעה טענה שאין כסף, אבל טענה זו כן נשמעה לגבי הזכאות להשמה חוץ-ביתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully