וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "שליט תמיד היה תנאי לרגיעה"

רמי שני

16.2.2009 / 15:37

רה"מ אמר כי שחרור שליט נמצא במקום הראשון בדרישות של ישראל להסכם הרגיעה, "עוד לפני הפסקת ההברחות והפסקת הירי"

"לא הקשחתי את עמדתי בעניין גלעד שליט". כך טען היום ( שני) ראש הממשלה אהוד אולמרט בעת סיור באתרי הישובים המיועדים למפוני גוש קטיף. לטענתו, עמדתו בעניין גלעד שליט, היתה מוכרת והוא לא שינה אותה: "לא נכון שהקשחתי את עמדתי. הצגתי אותה כך בכל פורום מקבלי החלטות אבל רק עתה אפשר היה לפרסם אותה. לא מדובר בהקשחת עמדות וכל המעורבים במשא ומתן לשחרור החייל החטוף ידעו אותן. זה היה תנאי מאד ברור שלנו לפתיחת מעברי הגבול לצורך העברת סחורות לרצועת עזה".

לדברי אולמרט, "היה מי שרצה כנראה לעוות את הדברים וכך הם הוצגו בתקשורת", וכי נושא שחרור גלעד שליט נמצא במקום הראשון בדרישות של ישראל לישום הסכם הרגיעה, עוד לפני הפסקת ההברחות והפסקת הירי מהרצועה.

"סומך על פרס"

ראשי מועצות, שנלוו לראש הממשלה בעת הסיור בישובים החדשים של חבל אשכול, התרשמו בעיקר מהעמדות אותן הציג בקשר להתיישבות החדשה באזורים אלו: "המשך ההתיישבות בנגב היא משימה לאומית", אמר אולמרט "זאת צריכה להיות המדיניות שאותה עלינו להתבצע. מה היא ארץ ישראל ואיפה היא, זהו עניין פוליטי שאני לא רוצה להכנס אליו. אני מקווה, שבעוד עשרים שנה, כשאטייל כאן, אראה את החקלאות היפה ביותר והמצליחה ביותר".

ראש הממשלה הפורש, אמר כי הוא לא סבור שמפלגתו, קדימה, צריכה להיות מחוץ לקואליציה: "כמי שהיה גורם מרכזי בבנייתה של קדימה, האינטרס שלי הוא שהיא תרכיב את הממשלה הבאה - בהיותה המפלגה הגדולה היום. עם זאת, אני לא רוצה להתייחס לתסבוכת הפוליטית, ואני בהחלט סומך את ידי על הנשיא שמעון פרס, לו יש ניסיון רב, להתמודד עם הבעיה". בהמשך הסיור, טס אולמרט במסוק מעל גבול מצרים וקיבל תדריך והסברים ממפקד החטיבה הדרומית והסברים ממפקד החטיבה הדרומית ברצועת עזה.

חיים ילין, ראש המועצה האזורית אשכול, שנלווה אל הביקור, אמר כי "אולמרט ציין באוזנינו שבעקבות תוצאות הבחירות, עליו להתחשב בהן. הבנתי ממנו, שהוא בהחלט משתף במידע ובקבלת ההחלטות גם את ציפי לבני, אהוד ברק, בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully