וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה מקבלת את רוב דרישות ליברמן

16.2.2009 / 15:26

בפגישת צוותי המו"מ הודיע השר רמון, כי קדימה מוכנה לקבל את העקרונות של ישראל ביתנו, למעט הדרישה לנאמנות תמורת אזרחות

מפלגת קדימה קיבלה את רוב העקרונות של מפלגת ישראל ביתנו. בפגישה שנערכה היום (שני) בין יו"ר צוות המשא ומתן של ישראל ביתנו ח"כ סטס מיסז'ניקוב לשר חיים רמון מקדימה, השיב רמון כי "קדימה מקבלת בחיוב את העקרונות".

מישראל ביתנו נמסר בתגובה כי הם "מקבלים בברכה את תשובת קדימה ומצפים לתשובה מהירה גם מהליכוד". עם זאת, קדימה לא הסכימה לקבל את דרישת ליברמן לנאמנות תמורת אזרחות, דרישה שעמדה במרכז הקמפיין של מפלגת ישראל ביתנו.

מקדימה נמסר בתגובה להסכם ההבנות בין שתי המפלגות כי "ההתייחסות של קדימה מורכבת מריכוז החלקים הרלוונטים במצע התנועה ומנאומיה הפומביים של יו"ר המפלגה ציפי לבני. העובדה שהדברים מצויינים גם במצע קדימה, מוכיחים כי יש בסיס פעולה רחב לשיתוף פעולה עם ישראל ביתנו שנועד לקדם את הנושאים החשובים בין שתי המפלגות".

בירכתה של ישראל ביתנו להסכמות קדימה, עשוי לפתוח פתח לליכוד להביע אי הסכמה עם סוגיית ברית הזוגיות, כדי לפתור את הפלונטר עם ש"ס. בליכוד יוכלו לומר לליברמן שכמו שהוא מקבל אי הסכמה בין קדימה למפלגתו בנוגע לחוק האזרחות, הוא יכול לקבל בהבנה גם אי הסכמה של הליכוד בנוגע לברית הזוגיות. עם זאת גורמים בישראל ביתנו אמרו כי הליכוד הבטיח לציבור העולים את נושא ברית הזוגיות לפני הבחירות והוא יתקשה להפר זאת כעת.

יו"ר התנועה החדשה-מרצ חיים אורון אמר בתגובה להודעת רמון כי "פחות משבעה ימים לאחר הבחירות מגלים מצביעי קדימה עד כמה הונתה אותם לבני שהיא המחסום לממשלת ביבי-ליברמן. מי שלא רצה את ביבי כראש ממשלה יקבל עכשיו את אותו ביבי עטוף בלבני וליברמן".

הדרישות של ליברמן

ביום שישי העבירה ישראל ביתנו ליו"ר קדימה ציפי לבני וליו"ר הליכוד בנימין נתניהו את רשימת הדרישות שלה תמורת הצטרפות לממשלה בראשותם. הרשימה כוללת חמש דרישות, שבראשן הדרישה לפעול להכרעת הטרור, בין השאר על ידי הפלת שלטון חמאס בעזה ועל ידי התחייבות לא לנהל משא ומתן עם ארגוני טרור.

עוד נכתב במסמך כי הממשלה תגיש הצעת חוק הקושרת בין אזרחות לבין נאמנות למדינה ולערכי היסוד שלה. בנוסף, דורשת ישראל ביתנו כי תינתן העדפה ליוצאי צבא ושירות לאומי בלימודים במוסדות להשכלה גבוהה ובהקצאת קרקעות המדינה ומשרות בשירות הציבורי.

דרישה נוספת היא שהממשלה תגיש הצעת חוק לשינוי שיטת הממשל בתוך שלושה חודשים, ולא – יהיה כל אחד ממרכיבי הקואליציה רשאי להגיש הצעת חוק פרטית ויינתן חופש הצבעה בנושא לכל המפלגות. גם בנושא דת ומדינה תובעת ישראל ביתנו חופש הצבעה ודורשת גם את חקיקת חוק ברית הזוגיות שיאפשר לרשום זוגות המוגדרים כפסולי חיתון. כמו כן, נכתב כי הממשלה תפעל לפישוט הליכי הגיור על ידי השבת הסמכויות בעניין זה לרבני הערים.

הסעיף האחרון במסמך "חמש הנקודות" שהעבירה המפלגה הוא הקמת קבינט ממשלתי שיכין תוכנית חירום לקליטת עלייה מאירופה ומאמריקה נוכח העלייה בגילויי האנטישמיות ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully