וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס רומז: אפעל להקמת ממשלת אחדות

16.2.2009 / 15:03

במהלך שיחה עם תלמידים בב"ש, ענה הנשיא לשאלה האם יכפה על לבני ונתניהו ממשלת אחדות, כי בכוונתו "להיענות לרחשי העם"

אמיל טבוסוב

(צילום: אמיל טבוסוב)

הנשיא פרס שובר שתיקה בכל הנוגע לתוצאות הבחירות ומכריז היום (שני) כי בכוונתו להיענות ל"רחשי העם". פרס אמר את הדברים במהלך ביקור בעיר באר שבע. שם נפגש עם 900 תלמידי כיתות י"ב בעיר. לשאלת אחד התלמידים "האם תיענה בחיוב לרחשי הציבור ותכפה אחדות לאומית על ביבי ולבני?". השיב פרס כי בכוונתו "להיענות לרחשי העם ולהתחשב בתוצאות הבחירות ביושר ולפי החוק".

הנשיא הוסיף כי יקבל החלטה רק לאחר שישמע את עמדתן של כל סיעות הבית בתום ההתייעצויות. פרס התבדח עם התלמידים ואמר כי "ביום רביעי בשעה 18:00 אקבל את התוצאות הרשמיות של הבחירות, עד אז אני מהסס לשוחח אפילו עם עצמי בנושא משום שאני חושש שהעניין ידלוף לעיתונות ויתפרש שלא כהלכה".

לשאלתו של תלמיד אחר, שביקש לשמוע מהנשיא את עמדתו בעניין שינוי שיטת הבחירות. השיב פרס כי "השיטה בישראל פוגעת במפלגות הגדולות ומעודדת את הקטנות. כך נוצר מצב של ריבוי מפלגות היוצר מיקוח ושכר מכר המוריד את ערך הפוליטיקה בעיני הציבור. אני מאמין שאת הגוונים הרבים בחברה הישראלית ניתן לייצג גם תחת מפלגת גג אחת ועל כן אני בעד שינוי שיטת הבחירות, כשהאפשרויות הן מגוונות- ניתן לעבור מבחירות ארציות לאזוריות וניתן גם להעלות את אחוז החסימה, שעומד כיום על שני אחוזים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully