וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציר לתנועת פלסטינים ייפתח בחברון

יהושע בריינר

16.2.2009 / 13:06

המתנחלים זועמים, ארגוני שמאל מברכים: לראשונה מזה 15 שנה ייפתח הציר הראשי ציון לתנועת כלי רכב פלסטינים, במסגרת סל ההקלות לתושבי הגדה

זעם בקרב מתנחלים בעקבות כוונת צה"ל ומערכת הביטחון לפתוח את ציר ציון שבחברון, לתנועת כלי רכב פלסטינים, לראשונה מזה 15 שנה. הציר מוביל למערת המכפלה וסמוך אליו נמצאת שכונת גבעת האבות ומאחז חזון דוד. בימים האחרונים הוחלט בפיקוד מרכז לאפשר את פתיחת הכביש, שעד כה היה פתוח לכלי רכב ישראלים בלבד, גם לתנועת כלי רכב פלסטיניים, במסגרת סל ההקלות לתושבי הגדה. לדברי גורם ביטחוני, הכוונה היא לפתוח את הציר רק לאחר שבמקום יותאמו "מרכיבי הביטחון ההכרחיים", כהגדרתו.

"זהו מחטף של שר הביטחון שמפקיר את תושבי חברון", אמר ד"ר מיכאל בן ארי מהאיחוד הלאומי, "אין לברק סמכות לבצע צעדים כאלה". אורית סטרוק, מנהלת המחלקה המשפטית-מדינית ביישוב היהודי בחברון, אמרה כי "אין להחלטה הזו שום הצדקה ביטחונית".

לדבריה, "רוב חלקי חברון סגורים לתנועה יהודית בגלל סכנת חיים, אז אם המצב בחברון הוא כזה שיהודים לא יכולים להסתובב ברוב חלקי העיר, אין שום הצדקה לתנועה פלסטינית בחלקים הקטנים שעוד מותר ליהודים לנוע. בעבר, בכל פעם שמעטפת הביטחון סביב היישוב היהודי התרופפה, הדבר גבה קורבנות קשים, מדובר במחטף חמור שעלול לעלות בדמים".

מארגון "שוברים שתיקה" נמסר כי "אנחנו מברכים על ההחלטה, שהיא צעד משמעותי לקראת החזרת החיים המלאים של הפלסטינים לחברון. עם זאת, יש לזכור שזו לא הפעם הראשונה שהצבא הודיע שייפתח רחובות ואנחנו רואים בשבועות הקרובים מבחן לשלטון החוק, האם הצבא יוכל ליישם את ההחלטות של עצמו או שמא ייכנע שוב ללחץ ואלימות המתנחלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully