וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח לבנוני נעצר בחשד שריגל למען ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.2.2009 / 12:28

תושב דרום לבנון חשוד שעבד בשביל המודיעין הישראלי, ביקר בארץ והעביר מידע על תנועות חיזבאללה וצבא לבנון. את הכסף קיבל בפריז

צבא לבנון עצר בתיאום עם חיזבאללה תושב דרום לבנון בחשד ששיתף פעולה עם ישראל ואסף מידע על תנועות חיזבאללה ופעילותו, כך דיווח הבוקר (שני) העיתון הלבנוני "אל-אחבאר". העיתון דיווח כי הלבנוני, ששמו מרוואן, נעצר לפני כעשרה ימים לאחר מעקב צמוד שארך חודשים ארוכים.

מקורות המקורבים לחקירתו מסרו לעיתון כי העצור, תושב העיר נבטייה, הודה כי המודיעין הישראלי גייס אותו בתחילת שנות התשעים בצרפת, שם התגורר, והטיל עליו לאסוף מידע על חיזבאללה. לפי הדיווח, הלבנוני התבקש למסור מידע על תנועות הפעילים, מטות הארגון וכל מידע הקשור לפעילותו הצבאית. בנוסף התבקש האיש להעביר מידע גם על צבא לבנון.

גורם ביטחוני מסר לעיתון כי העצור פעל במקביל לשני האחים הלבנונים שנעצרו לפני מספר חודשים, עלי ויוסוף ג'ראח. "ישראל השתמשה בשלושתם על מנת לאסוף את כל המידע האפשרי על חיזבאללה", מסר הגורם.

מחקירתו של מרוואן עלה כי הוא אינו מעורב בביצוע פיגועים וכי אין לו סייענים. מקורות מסרו שמרוואן הודה כי שוחח עם מפעיליו הישראלים דרך האינטרנט אולם עשה זאת "בשיטות מפותחות ביותר, המסכלות כל אפשרות לגלות מי התקשר אליו". לדברי מרוואן, מדי פעם הוא נהג לנסוע לפריז על חשבון ישראל ושם נפגש עם מפעיליו וקיבל מהם כסף והוראות.

מרוואן הודה גם כי ביקר בישראל ארבע פעמים, שם למד כיצד ליצור קשר עם מפעיליו. המקורות מסרו כי סכומי הכסף שקיבל מישראל היו "זעומים" בהשוואה לסכומים שקיבלו האחים ג'ראח. הוא טען עוד כי בעקבות מלחמת לבנון השנייה הוא החליט לנתק את קשריו עם מפעיליו הישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully