וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוללות גרעיניות התנגשו באוקיינוס האטלנטי

טלי גולדשטין

16.2.2009 / 10:48

שתי הצוללות, הבריטית והצרפתית, ניזוקו קשות בתאונה שאירעה מוקדם יותר החודש. עם זאת, למרבה המזל איש לא נפגע

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שתי צוללות גרעיניות, בריטית וצרפתית, התנגשו באוקיינוס האטלנטי. לפי דיווחים, השתיים ניזוקו קשות בתאונה שאירעה מוקדם יותר החודש. ה" HMS Vanguard" ו-" Le Triomphant" נבנו באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת ביותר, וכללו אמצעים מתקדמים לזיהוי צוללות אחרות.

לפי דיווח ה"טלגרף" הבריטי, צרפת ובריטניה מתעקשות כי לא חלה פגיעה בבטיחות הצוללות במהלך התאונה וכי אין חשש לשחרור חומר גרעיני. חקירה לגבי נסיבות התאונה נפתחה בשתי המדינות.

כל צוללת היוותה חלק משמעותי בגורם ההרתעה הגרעיני של מדינתה והיא אמורה להיות מוכנה בכל רגע נתון לשגר את הנשק הקטלני. גורמים בצי הצרפתי אישרו כי הצוללת Le Triomphant, אחת מארבע צוללות גרעיניות, שבה מסיור בן 70 ימים כשהתאונה התרחשה. התאונה עצמה קרתה בלילה שבין ה-3 ל-4 בפברואר במעמקי הים. במהלך התקרית נהרסה כליל כיפת הסונאר של Le Triomphant. צוות הצוללת אמר כי לא זיהה את הצוללת הבריטית ולא שמע דבר שיזהיר אותו מפני ההתנגשות. למרבה המזל, לא היו נפגעים בנפש בתאונה.

משרד ההגנה הבריטי סרב להגיב על הדיווחים. דובר הצי הצרפתי אמר: "ההתנגשות לא גרמה לנפגעים בקרב הצוות ולא סיכנה את הבטיחות". כל צוללת נושאת 16 טילים בליסטיים, השוקלים 35 טונות כל אחד. הן נושאות ששה ראשי נפץ בעלי טווח ארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully