וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביקשה ארכה להשיב להצעת חמאס לרגיעה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.2.2009 / 14:26

פנתה למצרים בבקשה לארכה של מספר ימים על מנת להשיב להצעות חמאס בנוגע להסכם הרגיעה. מקורות פלסטינים מדווחים כי "בקרוב מאוד תוכרז עסקת שחרור שליט"

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

ישראל ביקשה ממצרים ארכה של מספר ימים על מנת להשיב להצעות של חמאס בנוגע להסכם הרגיעה המתגבש בין ישראל לחמאס ברצועת עזה. כך דיווחה היום (שני) רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה".

מוקדם יותר היום מסרו מקורות פלסטינים המוגדרים מהימנים לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון כי הן העסקה לשחרור החייל החטוף והן הסכם הרגיעה על סף הכרזה וכי בקרוב מאוד הם יגובשו. לדבריהם, "מרבית סעיפי עסקת שליט כבר סוכמו. המחלוקת כעת נסובה סביב מספר האסירים הסופי שישראל תשחרר".

לדברי המקורות, ישראל הסכימה לשחרר 230 אסירים פלסטינים מתוך הרשימה של חמאס הכוללת 450 אסירים וכי מתנהל דיון על 20 אסירים נוספים. "ישראל מעוניינת לבחור את 20 האסירים. חמאס אינו מתנגד לכך אך הוא עומד על כך שמתוכם ישוחררו שמונה אסירים בכירים", נמסר.

עוד דווח כי ישראל הסכימה לתנאי של חמאס לשחרר ארבעה מתוך שמונת האסירים הבכירים אל בתיהם, בתוכם גם בכיר פתח מרוואן ברגותי, אך היא נחושה לגרש לסוריה את הארבעה הנוספים, ביניהם מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת וראש הזרוע הצבאית לשעבר של חמאס בגדה, איברהים חאמד. באשר להסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה אמרו המקורות כי "הסכם הרגיעה יוכרז תוך שעות או ימים". מקור בכיר בחמאס אישר לעיתון המצרי "אל-אהראם" כי המחלוקת בין ישראל לחמאס נסובה סביב אותם ארבעה שמות. המקור אישר כי אישור העסקה "קרוב מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully