וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: חופים עלולים לתת מחסה לחיידקים

16.2.2009 / 4:41

חוקרים אמריקאיים טוענים כי הליכה לחוף הים דורשת מקלחת מוקדמת, עקב סכנה להימצאות חיידקים שהועברו למים ולחול על ידי מבקרים

אנשים שאוהבים לשחות בחופים ציבוריים הומים מאדם, עלולים להביא קצת יותר מאשר קצת חול בבגדי הים שלהם. על פי חוקרים אמריקאיים, אחד מכל שלושה מאותם שחיינים עלול להיחשף לחיידק ה"סטף" המדבק. החוקרים הוסיפו כי אנשים ששוחים במים תת טרופיים (באזורים הגובלים משני צידי קו המשווה) נמצאים בסכנה של 37% יותר להיחשף לחיידק, כולל חיידק ה"סטף" העמיד לאנטיביוטיקה (מתיצילין).

"אנחנו חושבים שאנשים הם הכלים להבאת המנגנונים שלהם לתוך המים ולעזיבה של זה מאחור", כך אמרה ד"ר ליסה פלאנו מאוניברסיטת מיאמי לעיתונאים בכנס האגודה האמריקאית לקידום המדע שנערך בסוף השבוע בשיקגו. "אני לא יודעת אם זה המקור היחיד. החיידק עלול להימצא בחול מעזובה של אנשים אחרים, אבל עדיין לא למדנו את זה. אלה דברים שאנחנו מתכננים לעשות בעתיד".

ד"ר פלאנו הוסיפה כי אנשים שיש להם פצעים פתוחים או בעיה במערכת החיסונית, נמצאים בסיכון הגדול ביותר לזיהום. באחד הניסויים שבו השתתפו יותר מ-1,000 מתרחצים בחוף פופולארי בפלורידה, אנשים טבלו את עצמם במשך 15 דקות בתוך הים וביציאה מהמים הם הביא עימם מי ים בתוך בקבוק. החוקרים בדקו במי הים את הימצאות חיידקי ה"סטף" וה"מרסה" ומצאו ב-37% מהדגימות הימצאות של "סטף" ובשלושה אחוזים הימצאות של ה"מרסה".

ד"ר פלאנו: "אני לא חושבת שאתם צריכים לחשוש מהליכה לחוף הים, במיוחד אם נוקטים בכמה צעדי זהירות פשוטים". היא ממליצה לאנשים להתקלח לפני היציאה לחוף הים וזאת על מנת למנוע "הפקדה" של החיידקים שלהם לתוך המים. כמו כן ד"ר פלאנו מציעה להתקלח מייד עם עזיבת החוף כדי להישטף מאותם גורמי מחלות. "אם אתה לא נכנס למים עם פצע מאוד פתוח, אתה תהיה בסדר גמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully