וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליברמן רוצה את תיק הביטחון או החוץ"

16.2.2009 / 0:33

עוד לפני תחילת המו"מ הקואליציוני, אומרים גורמים בישראל ביתנו כי משרד האוצר הוא בעדיפות השנייה מבחינת יו"ר המפלגה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מקשיח את עמדותיו לקראת תחילת המשא ומתן הקואליציוני. גורמים במפלגת ישראל ביתנו אמרו הלילה (שני) כי המפלגה תעדיף לקבל את משרד הביטחון או את משרד החוץ, כאשר הדרישה לקבלת משרד האוצר נמצאת מבחינת המפלגה רק בגדר של עדיפות שנייה.

בתנועת הליכוד התייחסו לדרישותיו של ליברמן בביטול. בקול ישראל דווח כי בליכוד אומרים כי "ההתנהלות של ליברמן מעוררת אי נחת. ליברמן הצהיר כי הוא מעדיף ממשלת ימין לאומית, אך בד בבד פלירטט עם קדימה ואינו ממהר לחשוף את העדפותיו".

ביום שישי העבירה ישראל ביתנו ליו"ר קדימה ציפי לבני וליו"ר הליכוד בנימין נתניהו את רשימת הדרישות שלה תמורת הצטרפות לממשלה בראשותם. הרשימה כוללת חמש דרישות, שבראשן הדרישה לפעול להכרעת הטרור, בין השאר על ידי הפלת שלטון חמאס בעזה ועל ידי התחייבות לא לנהל משא ומתן עם ארגוני טרור.

עוד נכתב במסמך כי הממשלה תגיש הצעת חוק הקושרת בין אזרחות לבין נאמנות למדינה ולערכי היסוד שלה. בנוסף, דורשת ישראל ביתנו כי תינתן העדפה ליוצאי צבא ושירות לאומי בלימודים במוסדות להשכלה גבוהה ובהקצאת קרקעות המדינה ומשרות בשירות הציבורי.

דרישה נוספת היא שהממשלה תגיש הצעת חוק לשינוי שיטת הממשל בתוך שלושה חודשים, ולא – יהיה כל אחד ממרכיבי הקואליציה רשאי להגיש הצעת חוק פרטית ויינתן חופש הצבעה בנושא לכל המפלגות.

גם בנושא דת ומדינה תובעת ישראל ביתנו חופש הצבעה ודורשת גם את חקיקת חוק ברית הזוגיות שיאפשר לרשום זוגות המוגדרים כפסולי חיתון. כמו כן, נכתב כי הממשלה תפעל לפישוט הליכי הגיור על ידי השבת הסמכויות בעניין זה לרבני הערים.

הסעיף האחרון במסמך "חמש הנקודות" שהעבירה המפלגה הוא הקמת קבינט ממשלתי שיכין תוכנית חירום לקליטת עלייה מאירופה ומאמריקה נוכח העלייה בגילויי האנטישמיות ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully