וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר תקף מנהרות בדרום הרצועה

ניר יהב, רמי שני ויהושע בריינר

16.2.2009 / 15:30

מצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה במנהרות להברחת נשק בציר פילדלפי. התקיפות בוצעו בתגובה לירי הרקטות הבוקר לעבר ישראל

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכת וידאו: ענת ברק)

כלי טיס של חיל האוויר תקפו אחר הצהרים (שני) עוד שתי מנהרות בדרום רצועת עזה על ציר פילדלפי. מצה"ל נמסר כי בשני המקרים זוהתה פגיעה וכי התקיפות בוצעו בתגובה לירי הרקטות הבוקר לעבר ישראל.

מוקדם יותר הפציץ חיל האוויר מנהרה להברחת אמצעי לחימה בציר פילדלפי. גם בתקיפה זו זוהתה פגיעה. מקורות פלסטינים דיווחו כי התקיפה אירעה ממזרח למעבר רפיח שבדרום רצועת עזה. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי זו הפעם הראשונה מאז תום הלחימה שאזור זה, הנמצא בין מעבר רפיח לכרם שלום, מופגז. לא דווח על נפגעים בנפש.

מצה"ל נמסר כי התקיפה היא תגובה על ירי רקטות הקסאם הבוקר לישראל. רקטה נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב, לא היו נפגעים ולא נגרם לנזק. רקטה נוספת התפוצצה בגן קקטוסים, בשטח קיבוץ במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים אך לגן נגרם נזק מועט, ונגרמו נזקים לתשתיות סמוכות.

מזכיר הקהילה שלומי עופר, אמר הבוקר כי הרקטה התפוצצה בפאתי הקיבוץ: "רקטות התפוצצו באזור שלנו מפעם לפעם", אמר, "הרקטה הבוקר פגעה בכביש העוקף, לא היו נפגעים אך נזק מועט נגרם לגן הצמחים שלידו היא התפוצצה".

על אף המשך הירי אל עבר ישראל, הוחלט במערכת הביטחון שלא לסגור את מעברי הגבול לרצועת עזה ולהתיר כניסת משאיות למעברים. היום צפויים לעבור 202 משאיות המכילות ציוד הומניטרי ומזון לרצועת עזה, מתוכם 130 משאיות שיעברו דרך מעבר כרם שלום. כמו כן צפויים לעבור משאיות גז וסולר דרך מעבר הדלקים בנחל עוז.

ביום שישי תקף חיל האוויר מנהרות באזור ציר פילדלפי מבלי שהיו נפגעים. מוקדם יותר באותו יום תקף חיל האוויר בחאן יונס וכתוצאה מכך נהרג פלסטיני ונפצעו שניים. אחד הפצועים מת היום מפצעיו.

צה"ל: נגיב בחומרה על כל ירי

מצה"ל נמסר כי בכוונתו להגיב בחומרה על כל ירי לעבר ישראל. אמש נורתה מרצועת עזה רקטת קסאם שנפלה בשטח פתוח באזור שדות נגב שבמערב הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. האזעקה בחלק מהיישובים הופעלה, והפיצוץ נשמע מחוץ ליישוב.

שלשום נמצאו שרידי רקטת גראד ליד גן יבנה, סמוך לאשדוד. הרקטה נורתה כנראה יום קודם לכן, אולם מערכת ההתרעה במקום לא הופעלה. אנשי חבלה של מרחב לכיש לקחו את השרידים לבדיקה.

ביום שישי נפלו שתי רקטות קסאם במערב הנגב. רקטה אחת נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול וכעבור שעה נפלה רקטה נוספת באזור העיר שדרות. בשני המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully