וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה צריך לקצר כדי להיות קנצלר?

טלי גולדשטין

15.2.2009 / 21:32

שר החוץ הגרמני פרנק-ולטר שטיינמאייר, המקווה להפוך לקנצלר בבחירות הקרבות, השמיט את שמו השני כדי להקל על הבוחר

שר החוץ הגרמני פרנק-ולטר שטיינמאייר, המקווה להביס את אנגלה מרקל במרוץ על תפקיד קנצלר המדינה בבחירות הקרבות בספטמבר, החליט לקצר את שמו הפרטי ל"פרנק" ולהשמיט את "ולטר". לפי דיווח התקשורת הגרמנית, ההחלטה התקבלה על מנת להקל על שטיינמאייר במהלך מסע הבחירות העתידי.

כדי להפוך את שמו של המועמד מטעם המפלגה הסוציאל דמוקרטית ה-SPD למודרני וקליט יותר, צוות הקמפיין שלו החליט לוותר על שמו השני במהלך העצרות השונות, באינטרנט ובעלונים המפרטים את מצעו בבחירות. "שמי בדרכון הוא 'פרנק-ולטר' אך ידידיי קוראים לי 'פרנק'", אמר שטיינמאייר בראיון לעיתון הגרמני "בילד". "ובלי קשר, אני חושב שקיימות בעיות קשות יותר כעת להתמודד עמן", הוסיף.

בתחילת ספטמבר האחרון הודיע שר הפנים וולפגנג שאובל כי גרמניה תערוך את הבחירות הכלליות הבאות ב-27 בספטמבר, 2009. החוק הגרמני מורה על עריכת בחירות כל ארבע שנים. גרמניה נשלטת ע"י קואליציה שברירית של המפלגה השמרנית נוצרית של הקנצלרית אנגלה מרקל ושל המפלגה הדמוקרטית סוציאלית מאז הבחירות ב-2005, בהן אף מפלגה לא זכתה ברוב בפרלמנט.

פרנק-ולטר שטיינמאייר היה דמות עלומה בפוליטיקה הגרמנית כשמונה לשר החוץ ב-2005. מאז הפך שטיינמאייר לאחד הפוליטיקאים האהודים ביותר בגרמניה. בנובמבר 2007 הוא מונה לתפקיד הסמלי של סגן הקנצלר בקואליציה בהובלת מרקל. שטיינמאייר שימש כראש המטה של קנצלר גרמניה לשעבר גרהרד שריידר, אף הוא ממפלגת ה-SPD, מ-1999-2005.

מנתונים מעודכנים עולה כי, המפלגה הסוציאל דמוקרטית המסתמכת על תמיכת האיגודים המקצועיים וציבור הבוחרים בעל הצווארון הכחול, מפגרת אחרי מפלגתה של מרקל ה-CDU ב-10%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully