וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטליבן הכריז על הפסקת אש זמנית בפקיסטן

טלי גולדשטין

15.2.2009 / 18:12

במסגרת מחווה של רצון טוב, הודיע ארגון הטרור כי הוא מפסיק את המתקפות במחוז בפקיסטן, בו משתוללת לחימה עזה מאז 2007

לוחמי ארגון הטרור טליבן, הפועלים בעמק סוואט הידוע לשמצה בצפון מערב פקיסטן, הכריזו היום (ראשון) על הפסקת אש בת עשרה ימים. ההחלטה נתקבלה לאחר שממשלת פקיסטן חתמה על הסכם עם אחד ממנהיגי הארגון במסגרתו ייאכף החוק האיסלמי באזור. הפסקת האש תביא לסיום זמני של הלחימה המשתוללת בעמק סוואט מאז נובמבר 2007 בין הצבא הפקיסטני וחמושי הטליבן.

עמק סוואט היה עד לאחרונה אחד היעדים התיירותיים המובילים בפקיסטן - אך מאז 2007 התנהל בו מאבק בין כוחות הביטחון הפקיסטנים לבין חמושים איסלמים המבקשים לאכוף את החוק האיסלאמי על תושבי האזור. תושבי האזור מדווחים כי החמושים האיסלמים שולטים בעמק, המוכנה כיום "עמק המוות".

התקפות הטרור באזור עמק סוואט גברו מאז שמואלנה פאזולה, איש דת פרו-טליבן ומנהיג תנועה איסלמית קיצונית, קרא למלחמת ג'יהאד. מאז נרשמו באזור התקפות נגד כוחות הביטחון והתושבים אולצו לפעול לפי החוק האיסלמי הנוקשה. מאות אזרחים מתו במהלך הלחימה ואלפים אחרים נאלצו לעזוב את בתיהם.

על ההסכם המדובר חתם המנהיג הדתי מאולנה סופי מוחמד, לאחר שיחות שנערכו עם הרשויות הפקיסטניות באזור צפון מערב המדינה. "אנחנו מודיעים על הפסקת אש בתור מחווה של רצון טוב במסגרת השיחות הנמשכות עם הממשלה", מסר מוסלים חאן, דובר מטעם הטליבן. מהנדס סיני שנחטף על ידי הטליבן והוחזק כבן ערובה במשך חמישה חודשים, שוחרר אף הוא כמחווה של רצון טוב. לונג הגיע היום לשגרירות סין באיסלמבאד כשמצבו הבריאותי טוב.

בשנים האחרונות עלתה המתיחות בין פקיסטן לאפגניסטן על רקע פעילות הולכת וגדלה של מחבלי טליבן בתוך פקיסטן. מאז פיגועי 11 בספטמבר, להם אחראי כידוע ארגון אל קאעדה, הפכו ארה"ב ופקיסטן לבעלות ברית קרובות במלחמה באפגניסטן. הנשיא דאז פרווז מושרף הפנה עורף למשטר הטליבן, בו תמך במשך שנים ארוכות, והחל לשתף פעולה עם האמריקאים, תמורת סיוע נרחב. תומכי הטליבן מצאו מסתור בפקיסטן לאחר הפלישה האמריקאית ב-2001, וכעת הם מנצלים את חסותם של בני השבטים הפשטונים המקומיים על מנת להסתנן דרך הגבול האפגני בדרכם למתקפות נגד כוחות ארה"ב ונאט"ו. מאז 2004, ארה"ב דחקה בממשלת פקיסטן להגביר את הפעילות הצבאית נגד הטליבן ובעלי בריתו, השולטים בשטחים גדולים של אזור הגבול עם אפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully