וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט אישר: "האפיפיור יגיע במאי"

15.2.2009 / 16:43

רה"מ לא התייחס למתיחות שנוצרה עם הוותיקן, בעקבות המחילה לבישוף מכחיש השואה. "נקווה שהביקור יערך באווירה המתאימה"

ראש הממשלה אהוד אולמרט אישר היום (ראשון) כי האפיפיור בנדיקטוס ה-16 יגיע לביקרו בישראל בהמלך חודש מאי. אולמרט לא התייחס בדבריו למתיחות שנוצרה לאחרונה עם הוותיקן, בעקבות המחילה לבישוף מכחיש השואה.

בישיבת הממשלה שנערכה הבוקר אמר אולמרט: "במאי הקרוב יהיה לנו אורח מיוחד, האפיפיור בנדיקטוס ה-16". אולמרט לא ציין מהו התאריך המדוייק של הביקור. הוא הוסיף כי "הנשיא שמעון פרס ילווה אותו בביקורו באתרים שונים ברחבי ישראל". אולמרט אמר עוד כי הוא "מקווה שהביקור ייערך באווירה המתאימה, ויהיה מוצלח כמו הביקור של האפיפיור הקודם".

הוותיקן אישר את דבר הביקור ביום חמישי האחרון. יהיה זה הביקור הראשון של אפיפיור בישראל מאז הביקור של יוחנן פאולוס ה-2 בשנת 2000. כאמור, ישנה מתיחות ביחסים בין יהודים לקתולים מאז שבחודש שעבר בנדיקטוס ה-16 טיהר את שמו של ריצ'ארד וויליאמסון, בישוף שהכחיש את קיומה של השואה ואיפשר לו לשוב לפעילות בכנסייה הקתולית. זאת למעלה מעשרים שנה אחרי שסולק מהכנסייה.

בעקבות הסערה שנוצרה אמר האפיפיור כי "כל הכחשה או המעטה בערך השואה היא בלתי מתקבלת על הדעת, במיוחד אם אמירה מסוג זה נשמעת מפיו של איש כמורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully