וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינות העשירות מתחייבות לתקן את הכלכלה

טלי גולדשטין

15.2.2009 / 16:43

שרי האוצר של שבע המדינות העשירות בעולם התחייבו "לעשות הכל כדי לפתור את המשבר" וקראו לרפורמה מקיפה במערכת הכלכלית

המדינות העשירות בעולם התחייבו "לכל צעד שעשוי להתגלות כהכרחי" כדי לשקם את האמון במערכת הפיננסית עולמית , כך אמרו שרי האוצר השונים במהלך סיכום פסגת ה-G-7 ברומא אתמול (שבת). שרי האוצר הפצירו במדינות שלא לסגור את השווקים שלהן למוצרים ושירותים המיובאים מחוץ למדינה. "מערכת פתוחה של סחר והשקעה גלובליים היא הכרחי לשגשוג", נאמר בהצהרתם. "סגירת השווקים לייבוא תחמיר את המצב" בכלכלה העולמית.

לדברי השרים, משבר הבנקאות העולמי חשף "חולשה עקרונית במערכת הפיננסית הבינלאומית". הם קראו ליישום רפורמה דחופה במערכת.

טימותי גייטנר, שר האוצר האמריקאי החדש, העניק את הופעת הבכורה שלו בפסגה וקרא לממשלות השונות להתמקד בייצוב וחיזוק המערכות הפיננסיות ולחדש את זרימת מתן האשראי. "למרות שהמערכות הפיננסיות שלנו שונות והמבנה שלהן שונה, קיימת הכרה משותפת בכך שיש צורך בהזרמת הון וסיוע ממשלתי על מנת לחדש את פעילות שוקי האשראי", אמר.

השנה מארחת הפסגה היתה איטליה מתוקף תפקידה כנשיאת ה-G-7 ל-2009. המדינות החברות בארגון הן ארה"ב, גרמניה, יפן, צרפת, איטליה, בריטניה וקנדה. התוכנית שגובשה ברומא קוראת לאימוץ אמצעים גלובליים ורפורמות כלכליות שביכולתן לייצב את הכלכלה העולמית ולהבטיח שקיפות בשווקים.

אתמול אישר הקונגרס האמריקאי את חבילת התמריצים הכלכלית בהיקף של 787 מיליארד דולר, שנועדה להתמודד עם המשבר הכלכלי. לאחר שהתוכנית אושרה בבית הנבחרים ובסנאט היא הועברה לנשיא אובמה, הצפוי לאשר אותה ובכך להקנות לה מעמד של חוק. התוכנית כוללת קיצוץ במיסים למעמד הבינוני, השקעות ממשלתיות בחברות, בפרוייקטים של בנייה וייצור אנרגיה, וכן עזרה לעניים ולמובטלים.

בתוך כך, קרן המטבע הבינלאומית וארגונים פיננסיים בינלאומיים אחרים הודיעו כי הם מתכננים לספק כ-600 מיליארד דולר לסיוע חירום למדינות המתפתחות ב-2009, כמעט פי 10 לעומת הסכום הכולל שהוקצה בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully