וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדענים משוכנעים: אנחנו לא לבד ביקום

עידן דורנר

15.2.2009 / 15:22

באיגוד האמריקאי למדע טוענים כי היקום מלא בכוכבים דומים לכדור הארץ בהם קיימים חיים. "נמצא לפחות אחד ב-4 השנים הקרובות"

בעבר הלא רחוק סברו רוב המדענים כי החיים שנוצרו על כדור הארץ הם תולדה של תאונה קוסמית נדירה, שאירעה פעם אחת בלבד. אך כיום מדענים רבים מגיעים למסקנה כי היקום מלא בצורות שונות של אורגניזמים חיים.

השינוי בעמדת המדענים נובע מהשערה החדשה, לפיה היקום שופע בכוכבי לכת בהם שוררים תנאים הזהים לאלו המתקיימים על כדור הארץ. לטענת אלן בוס, המייצג את האיגוד האמריקאי למדע מתקדם (AAAS), ככל הנראה ברחבי היקום ישנם מיליארדי כוכבים הזהים לכדור הארץ.

הוא משוכנע כי היווצרות חיים בכוכב אחר, במהלך מיליארדי השנים בהם היקום קיים, היא בלתי נמנעת . "אם יש כל כך הרבה כוכבים המאפשרים קיום של חיים במשך תקופה כל כך ארוכה, אז בסופו של דבר תיווצר עליהם צורה כלשהי של חיים. זה מה שיקרה אם תבצעו ניסוי במקרר שלכם – נתקו אותו מהחשמל ומשהו כבר יגדל שם. בלתי אפשרי למנוע מחיים להתפתח בכוכבים מהסוג הזה".

בוס משוכנע שדעתו תוכח על ידי הטלספקופ הלוויני של נאס"א המוכנה קפלר, שישוגר לחלל בעוד שלושה שבעועת במטרה לאתר כוכבי לכת הזהים לכדור הארץ. לדבריו לפחות כוכב אחד כזה ימצא בגלקסיה שלנו בארבע השנים הקרובות. הוא משוכנע שהצעד הבא יהיה שליחת חללית לא מאויישת שתצלם אזורים רחוקים יותר ביקום, הנמצאים במרחק של 30 שנות אור מכדור הארץ, "למרות שיקח לחללית 2,000 שנה לדווח בחזרה לכדור הארץ".

מה שפחות סביר לדבריו, הוא שהחיים שהתפתחו בכוכב אחר הם בעלי אינטליגנציה מתקדמת. "צורות חיים שכאלה קיימות למשך תקופה מאוד מוגבלת. יהיה זה צירוף מקרים נדיר אם נתקל ביצורים אינלטגנטים במקביל אלינו. יותר סביר להניח שנמצא בקטריות או מיקרובים". בוס סיים בהודעה המאכזבת: "לא סביר להניח שהמין האנושי יתקיים יותר ממאה אלף שנים מהיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully