וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "אם לא ארכיב ממשלה, אשב באופוזיציה"

15.2.2009 / 15:52

יו"ר קדימה שבה והצהירה בישיבת הסיעה הראשונה כי זכתה באמון הבוחר: "לא צריך להיות מתמטיקאי כדי לדעת ש-28 גדול מ-27"

גדעון צנטנר

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: איילת שולמן)

"אנחנו נמשיך ונשרת את הציבור, או כפי שהציבור בחר, או באופוזיציה" כך אמרה היום (ראשון) יו"ר קדימה ציפי לבני, בישיבת סיעה ראשונה לאחר הבחירות. לדברי לבני, "החלטת הבוחר היתה שקדימה תרכיב את הממשלה".

"לא צריך להיות מתמטיקאי כדי לדעת ש-28 גדול מ-27", המשיכה לבני. לדבריה, "28 מנדטים זה מאות אלפי אנשים שהצביעו עבור מה שאנחנו. היום אנחנו צריכים לחשוב מה עושים עם האמון הענק הזה שקיבלנו מהציבור. אנחנו אמרנו או ביבי או ציפי, לא היה פתק בקלפי שנקרא גוש או מחנה. לכן, בכל רמה ערכית ומוסרית, אנחנו קיבלנו את אמון הציבור. כולם יודעים שצריך לשנות את השיטה אבל יש כאלה שמנצלים את השיטה הקיימת על ידי קומבינות ועסקאות שחלקן נרקחו לפני הבחירות וחלקן עכשיו".

"יש מי שבכל יום מסבך את עצמו בממשלת שיתוק שלא נהיה בה, זה רע למדינה ולא אתן לזה יד", הבהירה לבני בסוף הישיבה, "זה לא עניין של כמה שרים יוצעו לנו. רק אנחנו יכולים להציע אחדות אמיתית וזה מה שיהיה. ביבי מנסה לשחק בקלפים שלא בטוח שיש לו. קדימה ריסקה את תיאוריית הגושים".

במהלך סוף השבוע המליץ ראש הממשלה אהוד אולמרט ללבני, שלא להצטרף בשום תנאי לממשלה החדשה ולהעדיף ישיבה באופוזיציה, כדי שתוכל לנצח בבחירות הבאות.

השרים תומכים בלבני

תמימות דעים יחסית שררה היום בקרב שרי קדימה בנוגע לאפשרות של ישיבה באופוזיציה. בישיבת הסיעה אמר שר האוצר רוני בר-און כי "אמרנו ציפי או ביבי, לא ציפי וביבי. אי אפשר לשנות את כללי המשחק אחרי שהסתיים. אם נתניהו רוצה ללכת עם גוש הימין - שיילך, רק שיקח איתו לעבודה מול וושינגטון את שטייניץ, כצל'ה וציפי חוטובלי".

לדברי המשנה לראש הממשלה חיים רמון, "כמו שאנחנו לא יכולים בלי הליכוד הם גם לא יכולים בלעדינו, לכן החשוב הוא מי הסיעה הגדולה ביותר. כדאי שיפסיקו עם הבלוף של 65 ח"כים ועם בלוף ממשלת האחדות שלהם. הם רוצים ממשלת ימין קיצוני ואין סיכוי שנצטרף לכך. אני לא מאמין שתקום ממשלה כזו, וגם אם היא תקום בסופו של דבר, זו תהיה ממשלת פטה מורגנה. מה שצריך עכשיו זה ממשלה שתורכב משלוש המפלגות הגדולות בראשות קדימה. אם לא – נלך לאופוזיציה".

בניגוד לרמון, השר מאיר שטרית אמר כי יש להקים ממשלה בראשות קדימה שאליה יחברו העבודה, הליכוד וש"ס.

גם השר שאול מופז הודיע שהוא תומך בממשלת אחדות, "בלי לפסול אף אחד". לדבריו, אם לא תקום ממשלה כזו, על קדימה לשבת באופוזיציה. השר זאב בוים ביקש לבחון גם את אופציית הרוטציה: "אופוזיציה זו לא משאת נפשנו", אמר בוים, "קיבלנו את תמיכת העם. אסור להפקיר את המדינה לממשלה ימנית צרה ואורתודוכסית. לכן אני לא פוסל, בלית ברירה, הליכה לרוטציה". בוים דחה את הפרסומים בתקשורת על משבר בקדימה. לדבריו, "אין לי בית זולת קדימה. אני לא חושב שעלינו לשרת בממשלה תחת נתניהו".

השר אבי דיכטר אמר כי "רוטציה זו התפשרות סבירה" אך הדגיש כי "בלי ראשות ממשלה אני לא רואה איך קדימה יכולה לשרת את מדינת ישראל באופן שלשמה היא קמה. בלי לבני בראשות הממשלה, מקומנו באופוזיציה".

ח"כ צחי הנגבי קלקל מעט את השורה כשאמר כי "נאלץ לעשות פשרות בדרך להקמת ממשלה" וציין כי "יש משמעות לגושים". לדבריו, "אפשר להחליט ללכת לאופוזיציה אך עדיין לא ברור מהן האופציות שיהיו בסופו של דבר. צריך לחשוב איך להתמקד בכך שלבני תרכיב את הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully