וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן לארה"ב: שתפו אותנו בתוכניות

15.2.2009 / 15:10

הנשיא חמיד קרזאי ביקש להיות מעורב בביקורת שעורך אובמה לגבי מדיניות החוץ באפגניסטן, זאת על רקע רצון ארה"ב להגדיל כוחותיה במדינה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: רן צימט)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בירך על בקשת אפגניסטן לקחת חלק בבחינה מחדש של המדיניות האמריקאית באפגניסטן ובפקיסטן, כך אמר היום (ראשון) נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי והנציג האמריקאי באזור ריצ'רד הולברוק.

הבחינה מחדש, עליה הורה אובמה בשבוע שעבר, תבחן את המדיניות הצבאית והדיפלומטית של ארה"ב באפגניסטן על רקע התחזקות הטליבן, המאיימת גם על פקיסטן השכנה. הביקורת אמורה להסתיים לפני פסגת נאט"ו, שתיערך באפריל.

במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם הולברוק, אמר קרזאי כי הוא "אסיר תודה לברק אובמה על כך שקיבל את ההצעה האפגנית להשתתף בביקורת של המלחמה נגד הטרור". הולברוק נמצא בימים אלה בביקור באפגניסטן לאחר שסיים ביקור בן ארבעה ימים בפקיסטן. לדבריו, אובמה קיבל בברכה את הצעת קרזאי, שעלתה בעקבות בקשה דומה של ממשלת פקיסטן. הולברוק אמר כי הביקור בקאבול, בירת אפגניסטן, "מאשר מחדש את התחייבות ארה"ב למאמץ נגד הטליבן ואל קאעדה באפגניסטן".

אובמה התחייב להפוך את אפגניסטן לאחת הסוגיות החשובות ביותר במדיניות החוץ שלו. הולברוק, או אחד מסגניו, יבקרו בקאבול פעם אחת בחודש לפחות.

זירת הקרב הבאה

הממשל האמריקאי החדש שוקל לשלוח 25 אלף חיילים נוספים לאפגניסטן, ולהגדיל במקביל את ההשקעה בפיתוח במדינה על מנת למגר את מעוזי החמושים בדרום ובמזרח, המתפשטים עתה גם לצפון ולמערב.

וושינגטון מצפה גם מממשלת אפגניסטן להשתתף במאמץ במלחמה בטרור ועד כה נראה כי היא אינה מרוצה מהצעדים בהם נוקט קרזאי. בשבוע שעבר אמר אובמה כי ממשלת קרזאי "מנותקת מהעם". קרזאי בתגובה התלונן שוב ושוב על ההרג בשוגג של אזרחים אפגנים על ידי כוחות נאט"ו, המוצבים במדינתו. לפי נתוני האו"ם, 455 אזרחים נהרגו במהלך תקיפות אוויריות בשנה שעברה.

קרזאי והולברוק אמרו כי הם מקבלים בברכה הסכם בין משרד ההגנה האפגני לכוחות נאט"ו, הקורא לשיתוף גורמים אפגנים בתכנון ובהוצאה לפועל של תוכניות למלחמה בטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully