וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "מחזיקים בחלקי גופה של חייל צה"ל"

ניר יהב ויהושע בריינר

15.2.2009 / 15:17

הארגון הודיע היום כי ברשותו חלקי גופה וציוד אישי של חייל שנהרג במהלך המבצע בעזה. בחמאס טוענים כי החייל נהרג במהלך נסיון חטיפה. צה"ל: הדיווח בבדיקה

חמאס הודיע היום (ראשון) כי הוא מחזיק בידיו חלקי גופה של חייל צה"ל שהארגון ניסה לקחת בשבי במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. לדברי הארגון, במהלך עימות עם כוח צה"ל, פעיל בזרוע הצבאית של חמאס הרג את החייל אולם חיל האוויר הפציץ את הבית בג'בליה שבו הם שהו והרג את הפעיל.

בהודעה שפרסם חמאס נמסר כי ברשות הארגון חלקי גופה של החייל, ובנוסף גם קסדה, משקפת, מחסנית ואפוד שהיו ברשות החייל. בדיווח של חמאס נמסר עוד כי החייל פעל במסגרת "כוחות מיוחדים" של צה"ל, ככל הנראה הכוונה לאחת היחידות המיוחדות.

ממערכת הביטחון ומצה"ל נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה. דובר צה"ל מסר כי הוא "מצר על העובדה שחמאס עושה שימוש ציני בנושאים שכאלה, תוך פגיעה בכל הערכים המקודשים לכל הדתות, ובכלל זה לאיסלם".

גורם ביטחוני הגיב בזעם לדברים. "ראשי חמאס למדו מנסראללה את המהלכים הציניים והמרושעים. כבר למדנו בעבר על אמינות הדיווחים שלהם והייתי מציע לקחת את הדברים בערבון מוגבל. אבל בכל מקרה, הזילות הזו במתים היא פגיעה בערכים המקודשים לכל הדתות, כולל האיסלם. לצערנו אנחנו רואים שגם חיזבאללה וגם חמאס מתנהגים בחוסר אנושיות ואין כוונה להתייחס לאנשים שרוקדים על דם ומתגאים בחלקי גופה".

עם סיום המלחמה, חשפו גורמים בכירים בצה"ל כי במהלך המבצע היו מספר ניסיונות של חמושי חמאס לחטוף חיילים. בין היתר, הציג קצין בכיר מקרה בו ניסו אנשי חמאס למשוך חייל הנדסה מגרם מדרגות בבית בצפון הרצועה, אולם בחילופי האש שהתפתחו בין החמושים לבין חיילים נוספים שהיו במקום נמנעה החטיפה ונהרגו החמושים. בנוסף, היו מספר ניסיונות של חמושים פלסטינים למשוך חיילים לבתים ממולכדים ואז להביא לקריסת המבנה במטרה לחטוף את גופותיהם, אולם עד הדיווח היום לא ידוע על הצלחות בעניין זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully