וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 14% מהתלמידים גולשים באתרי מבוגרים

נעמה טלמור

15.2.2009 / 12:46

כך עולה מסקר שערך משרד החינוך בנושא הרגלי הגלישה של התלמידים. המועצה לשלום הילד: "המספרים האמיתיים גבוהים יותר"

משרד החינוך פרסם היום (ראשון) סקר שבחן את הרגלי גלישת התלמידים ואת יכולת ההתמודדות שלהם אל מול תרחישים שונים בעת הגלישה. מהסקר, שנערך בקרב למעלה מ-15 אלף תלמידים הלומדים בכיתות ה', ח', ו-יא' ב-234 בתי ספר, עולה כי 14% מהתלמידים העידו על עצמם כי הם נחשפים ברשת לתכנים המיועדים למבוגרים בלבד ואף מחפשים את התכנים הללו.

עוד עולה, כי 67% מההורים מאפשרים לילדיהם לגלוש באינטרנט ללא הגבלה, כאשר 53% מהם כלל אינם מגלים עניין בגלישת ילדיהם. 62% מההורים אינם משוחחים עם הילדים באשר למעשיהם ברשת וב-78% מהבתים לא מצוי חוסם אתרים.

"הנתונים לא מפתיעים אותי", אמר ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד, לוואלה! חדשות, "קיבלנו בעבר תוצאות מאוד דומות ואף חמורות יותר. אני יודע אף כי התשובות שניתנו בסקר הזה לוקות בדיווח חסר. המספרים הם גבוהים פי כמה וכמה, אנחנו רואים את העניין הזה בדאגה מאוד רבה".

"ישנה חשיבות עליונה לשיתוף פעולה מצד ההורים, שכן עליהם לדעת כי האינטרנט הוא עולם ומלואו וכי הוא משמש זירת התרחשות אמיתית עבור הילדים", אמרה דורית בכר, המפקחת הארצית על מידענות ואתיקה במשרד החינוך. "הורה אשר סבור, כי דלת הבית חוסמת את הסכנות האורבות לילדו ברחובות ובסמטאות, טועה. עליו לדעת כי האינטרנט פותח בפני הילד דלת לא רק אל הרחוב והסמטאות בעירו אלא גם אל העולם הגדול, על כל המשמעויות הנלוות לכך".

"יש באינטרנט סכנות נוראיות"

לגבי הרגלי הגלישה של התלמידים, הסקר העלה כי כ- 45% מהם גולשים באינטרנט בין 6 ל-12 שעות בשבוע ו-20% גולשים 13 שעות ומעלה. 72% מהתלמידים סיפרו כי הם מנצלים כל זמן פנוי על מנת לגלוש באינטרנט. באשר לביטחון ברשת, 71% מהתלמידים הצהירו כי הם משתמשים בכינוי כאמצעי זהירות. "אולם", הדגישה בכר, "ידוע כי אלו וגם היתר שאינם משתמשים בכינוי עלולים לבחור בכינויים המזמינים סכנה."

"בצד הערך העצום שיש לאינטרנט כמו העמקת הקשר עם העולם וצריכת ידע, יש באינטרנט סכנות נוראיות שלא ידענו כמותם בעבר. זהו שדה מוקשים מאוד מסוכן לילדים", מזהיר קדמן. "עם כל הכבוד לחופש העיסוק הביטוי והפרט כל זה לא יכול לבוא על חשבון הרעלה מאסיבית של מוחות הילדים של כולנו. לא צריך להיות שמרן במיוחד כדי להיכנס לחרדה ממה שהילדים היום חשופים באינטרנט".

במשרד החינוך נערכים לקראת היום הלאומי לאינטרנט בטוח, שיצוין ביום שלישי הקרוב וייערך בסימן "העולם הוירטואלי אינו שם – הוא פה". ההיערכות מתמקדת בהגברת המודעות בקרב ציבור ההורים והתלמידים לסכנות הטמונות באי פיקוח ומעקב אחר גלישת הילדים. קדמן הדגיש ואמר כי "הנושא הוא כל כך חמור שאי אפשר להסתפק ביום בשנה אלא יש לקיים את ההסברה כל הזמן ובצורה רציפה".

בנוסף, אמר ד"ר קדמן כי בכנסת הקרובה תפעל המועצה לשלום הילד לחקיקת חוק שיחייב את ספקיות האינטרנט לספק בחינם תוכנות לחסימת אתרים. זאת לאחר שבכנסת הקודמת נפלה הצעת חוק של ש"ס שביקשה לבצע מהלך קיצוני יותר של חסימת אתרים כבר בשרת של ספקיות האינטרנט, הצעה שעוררה סערה ציבורית גדולה. "אנחנו רוצים שההורים מדי פעם יסתכלו ויגיעו לילדים ויסבירו להם את חשיבות העניין. מעט מאוד אנשים משתמשים בתוכנות חסימה ובלי חקיקה זה לא ילך, סיכם קדמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully