וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה נדירה לעולמו הביזרי של מייקל ג’קסון

עידן דורנר

15.2.2009 / 12:41

מלך הפופ הסתבך כלכלית ונאלץ להעמיד למכירה פומבית את חוות ”נברלנד”, על אוסף השרביטים, הגלימות ושריוני האבירים שבה

בחודש אפריל הקרוב עומדת להיערך מכירה פומבית יוצאת דופן, שתספק הצצה נדירה לעולמו הפרטי של הזמר מייקל ג'קסון. למעלה מ-2,000 פריטים, בהם חפצים אישיים, חלקים מאוסף האומנות של הזמר ורהיטים מהחווה המפורסמת שלו "נברלנד", יעמדו למכירה במשך ארבעה ימים במלון "בברלי הילטון" שבלוס אנג'לס.

בהתחשב בעניין הרב שיוצר מי שמוכנה "מלך הפופ", יש להניח כי צבאות של עיתונאים, ורבים ממעריציו השרופים של ג'קסון מכל קצוות העולם יסתערו על המכירה. פריטים נבחרים יצאו לסיבוב תצוגה ברחבי העולם לפני שיעמדו למכירה.

ה"גרדיאן" הבריטי זכה להצצה מוקדמת לפני המכירה. מנהל המכירה דארן ג'וליאן, המתמחה במכירה פומבית של חפצי סלבריטאים, אמר לעיתון כי הרעיון הוא ליצור אירוע מרשים בדומה לאורח החיים שאפיין את חייו והצית את דמיון המעריצים. זו הפעם הראשונה שג'קסון, שנקלע לקשיים כלכליים, מוכר את חפציו האישיים. בשנת 2007 הוא ניסה למנוע במהלך משפטי מכירה של חפצים השייכים למשפחת ג'קסון בלאס וגאס, אך נכשל. החפצים ונרכשו לבסוף על ידי איש עסקים מניו ג'רזי.

המכירה מסמלת את סופה של "נברלנד", שסימלה יותר מכל את עושרו ואת הצלחתו המסחרית. ג'קסון פתח בחווה פארק שעשוים פרטי בשנת 1988, שכלל גלגל ענק, גן חיות, רכבת הרים ומכוניות מתנגשות. היא קרויה על שם האי של פיטר פן, בו הילדים לעולם אינם גדלים.

משחקים אסורים

במשך שנים רבות נהג ג'קסון לארח ילדים רבים באחוזה. הם הורשו להסתובב בה בחופשיות ולשחק בכל המתקנים. בשנת 2005 נערך משפט נגד ג'קסון, לאחר שאחד הילדים שהתארחו באחוזה התלונן שהזמר הטריד אותו מינית. ג'קסון זוכה מכל האשמות, אך לא שב מאז לאחוזה הענקית, הממוקמת מערבית ללוס אנג'לס.

מאז חילק ג'קסון את זמנו בין דובאי, דאבלין ולאס וגאס, והחל לשכור השנה דירה בת שבעה חדרים בשכונת היוקרה בל אייר שבלוס אנג'לס. ג'קסון, כיום בן 50, מפגר בתשלומים וחובות רבים שהוא גורר עימו, ולא נותרה ברירה אלא להתחיל למכור את רכושו.

לאחרונה שונה שם החווה, וצוות המכירה הפומבית הגיע למקום על מנת לבחון אותה ואת תכולתה. הצוות נדהם למצוא בפנים אוספים מדהימים שלדבריהם לא ראו מעולם, גם לא בבתיהם של סלבריטאים רבים בהם ביקרו. "זה היה נראה כאילו כל החפצים שלו עשויים מברונזה, שיש או זהב", אמר מייקל דויל, שהכין את הקטלוג למכירה והעריך את שווי החפצים.

לא רק מלך הפופ

ג'קסון מעולם לא חסך בכסף והקיף עצמו בחפצים שווי ערך רבים, בהם שריונות אבירים, כתרים שהוכנו במיוחד עבורו וכס מלכות עשוי קטיפה אדומה ואבני חן שהוצב בחדר השינה שלו. ג'קסון, שככל הנראה, החשיב עצמו למלך, החזיק גם בגלימות עליהם התנוסס הכיתוב "הנסיך מייקל".

בכניסה לבית הוצב פורטרט ענק של ג'קסון, בו הוא צוייר כגבר צעיר בבגדי מלוכה, המחזיק כתר על כרית קטיפה. הצוות בילה חודשיים באחוזה בקיץ האחרון, וקיטלג יותר מאלפיים פריטים שונים למכירה. למקום הובאו מנופים ומלגזות על מנת לפרק את פארק השעשועים וכדי להעביר את פסלי הברונזה היקרים שפוזרו בכל רחבי האחוזה. כמן כן הוצאו משם פסלי שיש של שליטים רומיים ופסל ענקי של פרומתאוס, שהוצב בכניסה לאחוזה.

בנוסף יוצע למכירה אוסף הצעצועים הענקי שלו, הכולל מכוניות מרוץ חשמליות, שהתסתובבו ברחבי האחוזה. ג'קסון גם החזיק רכב זהה לזה של האפיפיור, בו נהג להתנייע ברחבי האחוזה, וכלל חלונות משוריינים ומערכת סטראיו. על המושב התנוסס דיוקנו.

כמו כן ימכרו משחקי וידיאו נדירים אוסף אומנות נדיר מהמאות ה-18 וה-19, אוסף ענקי של ספרים על וולט דיסני, פיטר פן, אלפרד היצ'קוק, וכן אוסף ספרים על ההיסטוריה של השחורים, בהם אוטוביוגרפיה של מלקולם אקס.

בקטלוג מופיעים גם פרטי לבוש מהופעות, החל מהתקופה בה נהג להופיע עם אחיו בהרכב ג'קסון פייב, וגם התלבושות האגדיות שלבש בקליפ בילי ג'ין. ג'קסון נהג לאסוף גם מדים צבאיים אותם רכש במסעותיו מסביב לעולם. לדברי צוות המכירה, החפצים תומחרו לפי שוויים האמיתי והם לא התחשבו בכך שהיו שייכים בעבר למלך הפופ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully