וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי הממשלה: "שחרור שליט כתנאי לרגיעה"

15.2.2009 / 10:11

לפני ישיבת הממשלה, הביעו השרים תמיכה גורפת בהחלטת רה"מ לכלול את החייל החטוף בהסכם הרגיעה. ישי: "נצטרך לשלם מחיר כבד להשבתו"

תמימות דעים בין שרי הממשלה לגבי התניית הסכם הפסקת האש עם חמאס בהחזרת החייל החטוף גלעד שליט. לדברי יו"ר ש"ס השר אלי ישי, "אסור לקדם שום מהלך של רגיעה ללא גלעד שליט". בנוגע לשחרור אסירים פלסטינים בתמורה לשחרורו, אמר ישי לפני ישיבת הממשלה, כי "כל אחד מחלק את הוויתורים שלו והצד השני מסמן וי. כל שר שאומר משהו בנושא שחרור אסירים, משדר חולשה לצד השני". עם זאת, אמר ישי, כי ישראל תצטרך לשלם מחיר כבד להשבתו.

השר שלום שמחון אמר לפני הישיבה, כי "חייבים למצות את המאמצים להשבת גלעד שליט הביתה ואין סיבה לפתוח רבע מעבר אם הבחור הזה לא חוזר הביתה. הממשלה הזו משוחררת לקבל החלטות, ואין לה מה להפסיד". לפני הישיבה אמרה גם שרת החינוך יולי תמיר, כי "אי אפשר לעשות שום מהלך בלי גלעד שליט. אם הוא לא ישוב זה עלול להימשך עוד זמן רב מדי. צריך לנצל את ההזדמנות שעלולה לא לשוב".

שר הפנים מאיר שטרית (קדימה) אמר: "אני סבור שזו הזדמנות להביא את שליט הביתה ואסור לבצע שום עסקה מבלי לכלול את שליט". לדבריו, "אין לי התנגדות שהדבר יבוצע בשני שלבים בתנאי שכבר בשלב הראשון גלעד ייצא מידי חמאס ויועבר למצרים. אני מוכן לשלם את המחיר כדי שישוב הביתה".

"הכשלה מכוונת של ישראל"

אוסמה חמדאן, נציג חמאס בלבנון, אמר הלילה כי התניית פתיחת המעברים בשחרורו של גלעד שליט היא "הכשלה מכוונת של ישראל". בראיון לרשת 'אל ג'זירה', אמר חמדאן כי "העיכוב מצד ישראל נועד להשגת מטרות נוספות ובזבוז עוד זמן ומאמצים". לטענת חמדאן, "העמדה שלנו נותרה כפי שהייתה. יש להוציא לפועל את הדברים עליהם כבר הסכמנו. אחרת, ישראל תצטרך לשאת בתוצאות של כישלון השיחות".

אמש בירכו במשפחת שליט על הודעת ראש הממשלה כי לא תהיה רגיעה בלי שחרור שליט. "הודעת לשכת ראש הממשלה, לפיה יש לכרוך את הסכם הרגיעה עם שחרור גלעד היא מעודדת ומהווה צעד בכיוון הנכון", נמסר ממטה המאבק למען שחרורו של החייל החטוף. עוד נמסר כי בני משפחת שליט נמצאים בקשר רציף עם אולמרט. עם זאת, במטה המאבק ביקשו להתייחס בזהירות לדיווחים בעיתונות הערבית, לפיהם שחרורו של גלעד קרוב.

מלשכת אולמרט נמסר עוד כי היום ייערכו התייעצויות בהשתתפות שרת החוץ ציפי לבני ושר הביטחון אהוד ברק בנוגע למתיחות בעזה. בלשכת ראש הממשלה הוסיפו כי כל החלטה בנושא תתקבל בהתחשב בנסיבות הפוליטיות שנוצרו לאחר הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully