וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: "לא שותפים לביקורת על טורקיה"

יהושע בריינר

14.2.2009 / 20:34

בצה"ל הסירו אחריות מדבריו של האלוף אבי מזרחי על חלקה של טורקיה בטבח הארמנים. השגריר הישראלי זומן לשיחת הבהרה באנקרה

בדובר צה"ל הגיבו הערב (שבת) לביקורת שהטיח מפקד זרוע היבשה, האלוף אבי מזרחי, על טורקיה. מדובר צה"ל נמסר כי "האלוף מזרחי התייחס לרמתם המוסרית והערכית של חיילי ומפקדי צהל במבצע עופרת יצוקה". עוד נמסר כי "אין מדובר בעמדת צה"ל".

מזרחי נשא דברים השבוע בכנס לפיקוד טקטי בבסיס גלילות ותקף את ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן על שגינה את פעולת צה"ל בעזה. מזרחי הטיל בדבריו על טורקיה את האחריות לטבח בארמנים ולדיכוי הכורדים. מזרחי הגיב לקריאתו של ארדואן לגרש את ישראל מהאו"ם והציע לגרש את טורקיה יחד עם ישראל. בתגובה, שר החוץ הטורקי זימן את שגריר ישראל באנקרה, גבי לוי לשיחת הבהרה.

מוקדם יותר היום הביע ארדואן צער על תוצאות הבחירות בישראל: "למרבה הצער, ראינו שהעם בישראל בחר במפלגות ימין. זה גורם לי להיות קצת עצוב. הבחירות יצרו תמונה קודרת מאוד". ארדואן קרא לממשלה הבאה בישראל לבחון מחדש את מדיניותה הקשוחה כלפי הפלסטינים, שלדבריו נדונה לכישלון.

"העם הפלסטיני צריך להשתחרר מהכלא שבו הוא חי", אמר ארדואן. "זה מנוגד לזכויות האדם". הוא הדגיש, כי ארצו אינה מצדדת בחמאס, כפי שאינה מצדדת בישראל. "טורקיה רוצה שלום באזור", הצהיר, "ויוצאת להגנת חסרי הישע, במקרה הזה תושבי רצועת עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully