וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25 הרוגים בתקיפה אמריקאית בפקיסטן

14.2.2009 / 9:21

מזל"טים אמריקאים תקפו מחנה אימונים של הטליבן, בו שהו לוחמים אוזבקים. זו התקיפה השלישית מאז שאובמה נכנס לתפקידו

בתקיפה אווירית אמריקאית בפקיסטן נהרגו היום (שבת) לפחות 25 חמושים המזוהים עם הטליבן ועם אל-קאעדה. כך מסר גורם רשמי בארגון הטליבן. לפי הדיווח, מזל"טים אמריקאים שיגרו טילים לעבר מחנה אימונים של הארגון באזור וזיריסטן, סמוך לגבול עם אפגניסטן. גורמי ביטחון בפקיסטן אישרו כי אכן נערכה תקיפה אמריקאית. מדובר בתקיפה האווירית השלישית, מאז שברק אובמה נכנס לתפקידו כנשיא ארצות הברית.

"אנשינו הודיעו לנו כי לפחות 25 בני אדם נהרגו", מסר הגורם בטליבן. לדבריו, הטילים פגעו במחנה אימונים, שבו שהו כמה עשרות חמושים, רובם לוחמים אוזבקים.

במהלך 2008 ערכה ארצות הברית כ-30 תקיפות אוויריות. יותר ממחציתן נערכו אחרי ספטמבר. נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר השבוע, כי אין ספק שטרוריסטים פועלים מהאזורים בפקיסטן הנשלטים על ידי השבטים. פקיסטן טוענת כי התקיפות מגבירות את רגשות הטינה כלפי הממשלה בפקיסטן.

נשיא פקיסטן אסיף עלי זרדרי, בעלה של בנזיר בוטו שנרצחה בפיגוע, אמר השבוע בראיון ל-CBS אמר כי הטליבן הצליח לבסס את אחיזתו בחלקים גדולים מתוך המדינה. פקיסטן נאבקת בפעילי הטליבן ומנסה להדק את שליטתה באזורים המבודדים, הנשלטים בידי השבטים ובידי הטליבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully