וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות המטוס: קרח הצטבר על הכנפיים

14.2.2009 / 8:21

דקות ספורות לפני שהמטוס של חברת קונטיננטל התרסק ופגע בבית, הטייסים דיווחו על הצטברות קרח. בין 50 ההרוגים: 2 ישראלים

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מבדיקת הקלטות הקופסה השחורה של המטוס שהתרסק אתמול (שישי) בצפון מדינת ניו-יורק שבארה"ב, עולה כי דקות ספורות לפני ההתרסקות דיווחו הטייסים על הצטברות של קרח על הכנפיים ועל השמשה. יתכן כי הצטברות הקרח היא שהביאה להתרסקות טיסה 3407, בה נהרגו 50 בני אדם.

המטוס מדגם "דאש-8" היה שייך לחברת "קונטיננטל". הטיסה, הופעלה על ידי חברת "קולגן אייר", יצאה מניוארק, בניו ג'רזי, לבאפלו. המטוס התרסק לתוך בית בעיירה קלרנס, הסמוכה לבאפלו שבצפון מדינת ניו-יורק.

על המטוס היו 49 בני אדם: 44 נוסעים ווחמישה אנשי צוות. כל נוסעי המטוס ואנשי הצוות נספו בהתרסקות. אדם נוסף שהיה על הקרקע נהרג בעקבות ההתפוצצות שאירעה לאחר ההתרסקות.

אחד ההרוגים: איש צד"ל לשעבר

כתבי "הארץ" זהר בלומנקרנץ ואלי אשכנזי מוסיפים:

שני ישראלים נהרגו בהתרסקות המטוס. השניים הם ג'ורג' אבו-כראם, בן 27 יוצא צד"ל המתגורר בטבריה שיצא אתמול לארה"ב לבקר קרובת משפחה וישראלי נוסף המתגורר בארה"ב.

חברו של ג'ורג' ששירת איתו בצד"ל סיפר ל"הארץ" כי ג'ורג' היה כמו אח שלו: "הוא היה אדם מדהים ונקלט מהר מאוד בישראל. היו לו הרבה חברים שאהבו אותו מאוד". עודד צפתי, המפעיל ביסטרו-בר בכניסה לכינרת, שאבו-כראם שימש בו כמאבטח סיפר כי הוא "היה אדם עם נשמה טובה, חרוץ ומסור. הצוות קיבל את הידיעה בהלם. קשה לנו לעכל ואנחנו מרכינם ראש". אביו של ג'ורג' גם הוא יוצא צד"ל, מת מסרטן לפני כשלוש שנים. ג'ורג' הותיר אחריו אם ושלוש אחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully