וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: ישראל הסכימה לשחרר אסירים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.2.2009 / 11:31

ראש המודיעין המצרי אמר, כי ישראל התנתה את השחרור בגירוש האסירים לגדה, אולם מצרים דרשה שישובו לבתיהם בעזה

ראש המודיעין המצרי עומר סלימאן אמר היום (שישי) לעיתון המצרי "אל אהראם", כי מתנהלים מגעים אודות שמות האסירים הפלסטינים שישוחררו במסגרת עסקה לשחרור גלעד שליט. לדבריו, "ישראל הבהירה כי הוא מוכנה לשחרר מספר אסירים בתנאי שהם יגורשו מהגדה, אולם מצרים דחתה את ההצעה והתעקשה על כך שישובו לבתיהם".

בנושא הרגיעה התגבשת, אמר סלימאן, כי מצרים תקבל את תשובת חמאס להצעת הרגיעה ותדון בה עם ישראל בשבוע הבא "כהכנה לגיבוש הסכם". לדבריו, "ישנם ארבעה נושאים שמכשילים השגת הסכם והם ירי הרקטות, יצירת איזור חיץ בין עזה לישראל, התחייבות של חמאס לכבד את הרגיעה, והפסקת הברחות הנשק".

עיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון דיווח הבוקר, כי עד יום רביעי ייחתם הסכם לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט, במקביל להכרזה על הסכם רגיעה למשך שנה וחצי בין ישראל לחמאס ברצועת עזה. מקורות פלסטינים מסרו לעיתון כי חתימה על עסקת שליט, במסגרתה ישוחררו אלף אסירים פלסטינים, היא רק "עניין של זמן".

לדברי המקורות, במגעים לגיבוש עסקת שליט בין ישראל לחמאס בתיווך מצרים, הושגה התקדמות משמעותית ביותר בימים האחרונים. המקורות ציינו כי העסקה תכלול את שחרורם של אלף אסירים, ביניהם קטינים, נשים וכן שרי חמאס וחברי הפרלמנט מטעמו. עוד דווח כי לאחר ההודעה על גיבוש עסקת שליט וגיבוש הסכם רגיעה, ייפתחו המעברים כולם ויוסר המצור על עזה באופן מלא.

בתוך כך, אמר אתמול ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל כי אין שום הסכם לשחרורו של שליט כחלק מהסכם הרגיעה המתגבש. "עד כה אין שום הסכם בנוגע לשליט. ישראל מנסה לכרוך בין שחרור שליט לבין פתיחת המעברים לרצועה", אמר משעל בראיון שהעניק לטלוויזיה הלובית. "אנחנו דוחים את הרעיון והודענו על כך לשלטונות מצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully