וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בקדימה: "ללכת לממשלת אחדות"

פנחס וולף

13.2.2009 / 11:23

שאול מופז וזאב בוים סיכמו שקדימה צריכה להיות ”ציר מרכזי” בממשלה בראשות נתניהו. הבית היהודי הודיע: נמליץ לנשיא על נתניהו

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בעוד נציגי הליכוד משריינים את תמיכתם של חברי הבית היהודי בבנימין נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה הבאה, מתחילות להישמע בקדימה קריאות להצטרפות לממשלת אחדות בראשותו. אתמול (חמישי) נועד שר התחבורה שאול מופז עם שר הבינוי והשיכון זאב בוים. השניים סיכמו ביניהם ש"קדימה צריכה להיות ציר מרכזי בממשלת אחדות", כדי לא לאפשר הקמת ממשלת ימין צרה, שלטענתם, תקפיא את התהליך המדיני. בוים נמנה על מחנהו של מופז, שהפסיד לציפי לבני בהתמודדות על ראשות המפלגה בספטמבר האחרון.

אתמול אמר גורם בקדימה לוואלה! חדשות, כי "אם לא תהיה רוטציה בין נתניהו ללבני נלך לאופוזיציה. אנחנו לא נהיה גרורה של הליכוד". לדבריו, "אין חיה כזאת. זו לא אופציה. ביבי זקוק לקדימה כמו שקדימה זקוקה לליכוד. אנו לא חוששים לשבת באופוזיציה".

הגורם הוסיף כי קדימה לא תסכים להתפשר על קידום התהליך המדיני, העברת חוק נישואין אזרחיים ושינוי שיטת הממשל. לדבריו, יש אפשרות נוספת להרכבת ממשלה שתהיה מבוססת על קדימה, הליכוד וישראל ביתנו. "אם חלק מחברי הכנסת של הליכוד לא ירצו לתמוך בברית הזוגיות, נוכל לסמוך על קולות העבודה ומרצ".

יחד עם זאת, הודיע היום השר אלי אפללו כי הוא מתנגד להצטרפותה של קדימה לממשלה בראשות נתניהו, כך דווח ב"קול ישראל". לדברי אפללו, רב חברי קדימה תומכים בעמדתו. בפגישה עם יו"ר המפלגה ציפי לבני, אמר אפללו כי הוא מתחייב לגבש רב בסיעה התומך בישיבה באופוזיציה וכי הציבור הרחב, שנתן אמון בקדימה, היה רוצה לראות את המפלגה מנהיגה ממשלה ולא שותפה משנית בה.

בתוך כך, נפגשו היום, כאמור, נציגי מפלגת הבית היהודי עם נציגי הליכוד. לפני הפגישה אמרו נציגי הבית היהודי, כי ימליצו לנשיא המדינה להטיל על נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה, כפי שהבטיחו לפני הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully